هند: هند متعهد نیست زیرا اوکراین به دنبال دعوت از زلنسکی برای نشست G20 است

ET دریافت که هند به پیشنهاد امینه جاپارووا، معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین برای میزبانی از رئیس جمهور خود ولودیمیر زلنسکی در اجلاس سران گروه 20 در اینجا متعهد نیست. انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اجلاس سران گروه ۲۰ در ۸ تا ۹ سپتامبر شرکت کند.

منابع به ET گفتند که هند نمی‌خواهد جنگ اوکراین اولویت‌های نخست‌وزیر و تمرکز او بر جنوب جهانی برای ریاست گروه 20 را تحت الشعاع قرار دهد.

جاپارووا در اظهارات خود به مطبوعات پس از دیدار با وزیر (غرب) سانجی ورما، به پیام نخست وزیر مودی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سپتامبر سال گذشته مبنی بر اینکه «دوران امروز جنگ نیست» استناد کرد. جاپارووا گفت که طرف هندی را در مورد تلاش های اوکراین برای مبارزه با “تجاوز بی دلیل” روسیه به روز کرده و از دهلی نو دعوت کرده است تا به فرمول صلح زلنسکی و ابتکار غلات بپیوندد. او گفت که حضور هند در کشتی مهم است.

او همچنین گفت که اوکراین در موقعیتی نیست که به هند در مورد روابط اقتصادی خود با سایر کشورها دستور دهد، و این اشاره آشکار به روابط انرژی دهلی نو با مسکو است.

“من فکر می کنم هند یک بازیگر جهانی است. این واقعا یک “ویشواگورو” است… ما واقعاً با مبارزه برای ارزش ها درد را احساس می کنیم … در مورد مسئله دخالت هند – به عنوان یک رهبر جنوب جهانی به عنوان یک کشور جاپارووا گفت: با برگزاری ریاست گروه ۲۰، امیدواریم هند درگیر مسائل و چالش‌های جهانی باشد.

او همچنین خاطرنشان کرد که دعوت از نخست وزیر مودی برای بازدید از اوکراین در حال حاضر وجود دارد.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!