هند: نخست وزیر مودی و همتای استرالیایی به طور مشترک سنگ بنای “هند کوچک” را در یک رویداد اجتماعی ویژه در سیدنی گذاشتند.

نخست‌وزیر نارندرا مودی و همتای استرالیایی‌اش روز سه‌شنبه مشترکاً سنگ بنای دروازه «هند کوچک» را که قرار است در پارک هریس در اینجا ساخته شود، به عنوان نماد دوستی بین دو ملت و به رسمیت شناختن سهم بی‌نظیر دیاسپورا گذاشتند. هریس پارک مرکزی در غرب سیدنی است که در آن جامعه هندی جشنواره‌ها و رویدادهایی مانند دیوالی و روز استرالیا را جشن می‌گیرند.

“به رسمیت شناختن نقش دیاسپورا به عنوان پلی بین هند و استرالیا. PM @narendramodi به PM @AlboMP برای مراسم گذاشتن سنگ بنای دروازه “هند کوچک” که در پارک هریس، پاراماتا، سیدنی ساخته می شود، ملحق شد. وزارت امور خارجه در توییتی منتشر کرد.

در این توییت آمده است: «دروازه به عنوان نماد دوستی هند و استرالیا و کمک بی‌نظیر دیاسپورا به آن خواهد بود».

شهر پاراماتا در وب‌سایت خود گفت: «پارک هریس یک مرکز پر رونق، پویا و چندفرهنگی است که به دلیل ترکیبی از فرهنگ‌ها و جمعیت بزرگ هندی‌اش شناخته شده است.

خیابان‌های ویگرام، ماریون و استیشن در پارک هریس که گاهی به‌عنوان «هند کوچک» شناخته می‌شوند، بیش از 20 غذاخوری، فروشگاه‌های مختلف فروش ساری‌های رنگارنگ، النگوهای براق بازو و ادویه‌های هندی را در خود جای داده است که شما را مستقیماً به بمبئی می‌رساند. گفت.

اعلامیه اعلام نام هریس پارک به عنوان “هند کوچک” توسط نخست وزیر استرالیا آلبانیز هنگام استقبال از مودی در رویداد اجتماعی در Arena بانک قدس اعلام شد.

نخست وزیر مودی در توییتر خود نوشت: “من فرصتی داشتم تا به نخست وزیر @AlboMP ji در خاک هند در احمدآباد خوش آمد بگویم. امروز او در پرده برداری از سنگ بنای “هند کوچک” به من پیوست: نخست وزیر narendramodi.” مودی از آلبانی برای این ژست ویژه تشکر کرد.

مودی در جریان این رویداد اجتماعی گفت: “از دوست من آنتونی متشکرم.”

او گفت که این به رسمیت شناختن جامعه هندی به جامعه استرالیا است.

او گفت: «از نخست‌وزیر نیو ساوت ولز، شهردار و معاون شهردار شهر پاراماتا و اعضای شورا برای این افتخار ویژه تشکر می‌کنم.

او همچنین از اعضای جامعه حاضر در آرنا خواست تا نخست وزیر آلبانیز را به پارک هریس ببرند تا چت و شیرینی هندی را بچشند.

او گفت: “شنیده‌ام که Chatkazz “Chaat” و “Jalebi” از شیرینی‌های جیپور در هریس پارک بسیار خوشمزه هستند. من از شما می‌خواهم که دوست من نخست‌وزیر استرالیا آلبانیز را به آن مکان ببرید.”

اولین پیشنهاد برای نامگذاری رسمی این منطقه به “هند کوچک” در سال 2015 ارائه شد.

تلاش‌های قبلی برای اعلام رسمی حومه به عنوان «هند کوچک» پس از اینکه هیئت نام‌های جغرافیایی به شورای پاراماتا گفت استفاده از این اصطلاح را در مواد بازاریابی متوقف کند، متوقف شد، زیرا «ایجاد سردرگمی» است.

هریس پارک، حومه کوچکی در کنار پاراماتا، محل زندگی مهاجران از لبنان، ایتالیا، یونان و چین است.

به گزارش رسانه های محلی، در 10 تا 15 سال گذشته این مکان به محلی برای مهاجران هندی تبدیل شده است.

طبق گزارش رسانه های محلی، سرشماری سال 2021 نشان داد که 45 درصد از 5043 ساکن هریس پارک ریشه هندی دارند.