هند علیه قطعنامه مورد حمایت اوکراین در سازمان ملل رأی می دهد

هند به قطعنامه ای با حمایت اوکراین در سازمان ملل در مورد محکومیت ادعای نقض حقوق بشر در کریمه که از متحد قدیمی روسیه در این زمینه حمایت می کند ، رأی داد.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه قطعنامه مورد حمایت اوکراین را تصویب کرد که ادعای نقض حقوق بشر در کریمه را محکوم کرد. ET آموخته است که این قطعنامه توسط 63 کشور پشتیبانی و 22 کشور با آن مخالفت کردند. در مجموع ، 85 نفر ممتنع بودند.

هند ، علاوه بر روسیه ، بخشی از 22 کشور مخالف این قطعنامه بود. چین نیز با این قطعنامه مخالفت کرد. به غیر از ایالات متحده ، چندین کشور اروپایی از این قطعنامه حمایت کردند. با این حال ، تعدادی از کشورها از سراسر قاره ها از رای دادن خودداری کردند.

ممکن است یادآوری شود که ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، چند سال پیش از موضع هند در مورد مسئله کریمه استقبال کرده بود. پوتین سپس در پارلمان روسیه اظهار داشت که هند یکی از کشورهایی است که از نقش روسیه در بحران اوکراین و مسئله کریمه درک کرده است.

در قطعنامه روز چهارشنبه حمایت مالی اوکراین از روسیه خواسته شد “تمام اقدامات لازم را برای پایان دادن فوری به تمام تخلفات و سو ab استفاده ها علیه ساکنان کریمه انجام دهد.” در این قطعنامه آمده است: “اقدامات و اقدامات تبعیض آمیز ، بازداشت و دستگیری خودسرانه ، شكنجه و سایر رفتارهای بیرحمانه ، غیرانسانی یا تحقیرآمیز ، خشونت جنسی و جنسیتی ، از جمله مجبور كردن افراد دستگیر شده به خودسرانه ای یا” همکاری “با اجرای قانون” در میان این سو ab استفاده ها

گنادی کوزمین ، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ، گفت: “همكاران این قطعنامه سعی كرده اند با ریختن” اشك تمساح “در مورد كریمیایی ها ، جمعیت كریمه را به دلیل انتخاب آزاد به نفع روسیه مجازات كنند.”

وی یادآور شد: “جمعیت کریمه از طریق رای گیری آزادانه و مسالمت آمیز که مطابق با تمام استانداردهای بین المللی برگزار شد ، به حق تعیین سرنوشت ، مندرج در منشور سازمان ملل متحد پی بردند.” روسیه احترام به حقوق بشر را در سرتاسر سرزمین خود ، از جمله کریمه تضمین می کند. ”

اتحاد جماهیر شوروی سابق چندین اقدام علیه هند در شورای امنیت سازمان ملل در مورد مسئله کشمیر را وتو کرد. سال گذشته ، پس از آنکه هند ماده 370 قانون اساسی هند را لغو کرد که وضعیت ویژه ای را به جامو و کشمیر تعمیم می داد ، روسیه این اقدام را موضوع داخلی هند توصیف کرد.