هند: دوربار دهلی، تاج‌ها و تاج‌ها: پیوند زیبای هند با تاج‌گذاری پادشاهان بریتانیا

دوربارهای دهلی، تاج و تاج و البته که در مورد کوهنور زیاد صحبت شده است. با آماده شدن صحنه برای تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و برخی نگاه های سلطنتی، ارتباط هند در طول قرن ها به صورت ضعیف در صفحات تاریخ استعمار می درخشد. پادشاه چارلز سوم روز شنبه، 112 سال پس از برگزاری مراسم برای پدربزرگش، پادشاه جورج پنجم – – تنها پادشاه بریتانیا که متعاقباً برای شرکت در مراسم تاجگذاری خود در دوربار در دهلی – به هند سفر کرد، به طور رسمی در کلیسای وست مینستر در لندن تاجگذاری کرد.

پیش از مراسم تاجگذاری در 6 مه، که مهمانانی از سراسر جهان در آن حضور خواهند داشت و از طریق پلتفرم های متعدد پخش می شود، کوهنور – الماسی با تاریخ مناقشه برانگیز – و برخی از جواهرات تاج پادشاهی بریتانیا در اختیار دارد. خانواده خبرساز شده اند.

پادشاه چارلز سوم قرار است تاج سنت ادوارد را بپوشد، در حالی که ملکه کامیلا تاج ملکه مریم (از تاجگذاری سال 1911) را بدون کوهینور در این مراسم بزرگ به تن خواهد کرد.

این مراسم تصاویری از تاج گذاری های قبلی را تداعی می کند – بیشتر از آن تاج گذاری پادشاه جورج پنجم و ملکه مری در سال 1911، که پیوند عمیقی با هند داشتند.

به گفته وب سایت انجمن سلطنتی تراست، تاج تاجگذاری او در ژوئن 1911 توسط ملکه مری از جواهرات تاج، گارارد و شرکت سفارش داده شد.

این شامل سه الماس بزرگ – Koh-i-Nur، Cullinan III و IV، (همچنین به عنوان ستاره های کوچک آفریقا شناخته می شود) – که بعدا با کپی های کریستال کوارتز جایگزین شد تا جواهرات را بتوان در تنظیمات جایگزین استفاده کرد. با توجه به توضیحات “تاج ملکه مری 1911” در وب سایت.

شش ماه بعد، زوج سلطنتی وارد هند شدند و در یک شهر دیدنی دهلی دوربار شرکت کردند و در آنجا به عنوان امپراتور و امپراتور هند معرفی شدند. دوربار 1911 به دو دلیل تاریخی بود. این تنها جایی بود که خود امپراتور در آن حضور داشت و در اینجا بود که انتقال پایتخت امپراتوری از کلکته به دهلی اعلام شد.

تور سلطنتی پنج هفته ای از دسامبر 1911 تا ژانویه 1912 اولین باری بود که یک پادشاه سلطنتی بریتانیا پا به خاک هند گذاشت. پادشاه جورج پنجم و ملکه مری از پورتسموث در RMS مدینه حرکت کردند. دهلی دوربار، گردهمایی تشریفاتی که جانشینی جورج پنجم را به عنوان پادشاه امپراتور هند رقم زد، در 12 دسامبر 1911 برگزار شد.

از آنجایی که حذف هر گونه سلطنتی سلطنتی از انگلستان خلاف قانون بود، تصمیم گرفته شد که تاج جدیدی برای دوربار دهلی ایجاد شود. به گفته وب سایت Royal Collection Trust، این توسط Garrard طراحی شده است.

برای پادشاه جورج پنجم، تاج سلطنتی هند و برای ملکه مری، تاج دوربار دهلی سفارش داده شد.

یکی از پرتره‌های رسمی دهلی دوربار در بایگانی تراست، پادشاه جورج پنجم را با لباس‌های ارمنی و تاج امپراتوری هند و ملکه مری را نشان می‌دهد که تاج نصب شده با زمردهای کمبریج و گردنبند دهلی دوربار با آویز کولینان هفتم را بر تن دارند.

وب سایت Trust می گوید که تاج سلطنتی هند دارای قاب نقره ای است که با طلا چند لایه شده است و با 6100 الماس و همچنین زمرد، یاقوت کبود و یاقوت ساخته شده است. و جواهرات زمرد.

محوطه وسیعی که مراسم تاج گذاری در سال 1911 و دو دوره قبلی در آن برگزار شد، امروزه پارک تاج گذاری نامیده می شود. یک ابلیسک محل برگزاری مراسم بزرگ را مشخص می کند.

«اینجا در روز دوازدهم دسامبر 1911 اعلیحضرت امپراتوری پادشاه جورج پنجم امپراتور هند با همراهی ملکه امپراطور در دوربار رسمی شخصاً به فرمانداران شاهزاده ها و مردمان هند اعلام کردند تاجگذاری وی را در انگلستان در 22 ژوئن 1911 جشن گرفتند و دریافت کردند. از آنها ادای احترام و وفاداری وظیفه‌آمیز آنهاست.

مجسمه مرمری باشکوهی از پادشاه جورج پنجم که قبلاً در سایبان دروازه هند قرار داشت، در دهه 1960 برداشته شد و بعداً در پارک تاجگذاری در کنار مجسمه‌های نایب السلطنه‌های مختلف دوران بریتانیا، در پی اعتراضات پس از استقلال هند، ریخته شد.