هند به مناسبت روز باستیل، گروه و جت های خود را به فرانسه اعزام می کند

هند یک گروه راهپیمایی و همچنین جت های جنگنده را برای رژه روز باستیل در فرانسه در ماه آینده می فرستد که نخست وزیر مودی به عنوان مهمان افتخاری برای آن دعوت شده است. در این رژه نظامی، یک گروه از نیروهای مسلح هند و همچنین هواپیمای ضربه‌ای نفوذ عمیق جگوار در حال انجام یک پرواز گذشته است.

مودی توسط رئیس جمهور امانوئل ماکرون دعوت شده است و انتظار می رود دو طرف مرحله جدیدی را در مشارکت راهبردی هند و فرانسه در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله همکاری علمی، اقتصادی و دفاعی اعلام کنند.

گروه راهپیمایی احتمالاً نماینده هر سه سرویس – ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی است. استقرار جنگنده های جگوار نیز با توجه به منشأ انگلیسی-فرانسوی آن نمادین است. هند تنها کشوری است که در حال حاضر از هواپیماهای تهاجمی زمینی استفاده می کند.

در جبهه دفاعی، طرف فرانسوی احتمالاً موضوع تامین نسخه دریایی جت های جنگنده رافال را برای نیاز نیروی دریایی هند مطرح خواهد کرد. نیروی دریایی بوئینگ F/A 18 Super Hornet و همچنین Rafale Marine را برای نیاز آن به جت برای ناو هواپیمابر INS Vikrant ارزیابی کرده بود.

توصیه این بود که برای خرید این قرارداد از دولت به دولت بگذرد، زیرا زمان تحویل بسیار مهم است زیرا ناوگان کنونی جت های جنگنده میگ 29K منشاء روسیه عملکردی کمتر از حد مطلوب را نشان می دهد.

همچنین احتمالاً بحث هایی در مورد همکاری در حوزه زیر آب وجود دارد. فرانسه در حال ساخت زیردریایی های کلاس Scorpene با شرکت Mazagaon Dockyards Ltd برای نیروی دریایی هند است. MDL پرونده ای را برای ساخت سه زیردریایی دیگر مجهز به یک سیستم محرکه مستقل از هوا منتقل کرده است که می تواند به آنها توانایی ماندن در زیر آب را برای هفته ها بدهد.