هند به طور موقت سفارت خود را از خارطوم به بندر سودان منتقل می کند

هند تصمیم گرفته است با توجه به وضعیت امنیتی حاکم در این کشور آفریقایی، به طور موقت سفارت خود را از شهر خارطوم، پایتخت آسیب دیده سودان به بندر سودان منتقل کند. این را وزارت امور خارجه (MEA) روز سه شنبه اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: با توجه به وضعیت امنیتی حاکم در سودان از جمله حملات در شهر خارطوم، تصمیم گرفته شده است که سفارت هند در خارطوم به طور موقت به بندر سودان منتقل شود.

MEA گفت: “وضعیت در پرتو تحولات بیشتر ارزیابی خواهد شد.”

بندر سودان شهری بندری در دریای سرخ در شرق سودان است. در فاصله 850 کیلومتری خارطوم واقع شده است.

هند هواپیماهای نظامی و کشتی های دریایی را از بندر سودان برای تخلیه شهروندان خود از این کشور آفریقایی به کار گرفته است.

سفارت هند در خارطوم درست روبروی فرودگاه این شهر واقع شده است و در آن منطقه جنگ های زیادی دیده می شود.

افراد مطلع گفتند که در چند روز گذشته، مقامات هندی شبانه روز برای تخلیه هندی ها کار کردند. هیچ مقام هندی در مجتمع سفارت ساکن نیست. آنها عمدتاً از محل اقامت خود با توجه به درگیری شدید عمل می کردند.

تحت “عملیات کاوری”، هند شهروندان خود را با اتوبوس از مناطق درگیری خارطوم و سایر مناطق آشوب زده به بندر سودان می برد و از آنجا آنها را به شهر جده عربستان سعودی در ترابری سنگین نیروی هوایی هند می برد. هواپیما و کشتی های نیروی دریایی هند.

از جده، هندی ها با پروازهای تجاری یا هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به خانه بازگردانده می شوند. هند اتاق های کنترل جداگانه ای را در جده و بندر سودان ایجاد کرده است.

MEA در بیانیه ای گفت: “می توان با شماره های زیر به سفارت مراجعه کرد: +249 999163790؛ +249 119592986؛ +249 915028256 و ایمیل: [email protected].”