هند به دنبال اعتماد به نفس در تولید ، تولید واکسن علیه COVID-19 است

دهلی نو: هند در تلاش است تا در تولید و تولید واکسن COVID-19 به خود متکی باشد زیرا جهانیان برای تولید واکسن علیه این بیماری رقابت می کنند.

در حالی که حداقل پنج شرکت دارویی هند درگیر تولید واکسن هستند ، م ،سسه سرم در پونا برای تولید انبوه واکسن کوویشیلد که توسط آکسفورد-آسترا زنکا ساخته شده انتخاب شده است.

در مجموع 10 کاندید واکسن توسط دانشگاه بیوتکنولوژی تاکنون در دانشگاه و صنعت مورد حمایت قرار گرفته اند و از تاریخ 5 داوطلب واکسن در مرحله آزمایشات انسانی هستند.

در انتشار PMO گفته شده است كه دولت اكوسيستم توليد و تحويل واكسن COVID-19 را براي تأمين تقاضا آغاز كرده است.

در این گزارش آمده است که نخست وزیر نارندرا مودی شخصاً از روند پیشرفت واکسن در هند نظارت کرده است.

وی روز شنبه از تاسیسات Zydus در احمدآباد ، م Instituteسسه سرم در پونا و بهارات بیوتک در حیدرآباد بازدید کرد. نخست وزیر امروز یک بررسی مجازی از پیشرفت تولید واکسن بومی انجام شده توسط Gennova Biopharma از پونا و آزمایشگاه های Biological E و Dr Reddy در حیدرآباد انجام داد.

نخست وزیر مودی از شرکت ها خواست تا با پیشنهادات و ایده های خود در مورد فرآیندهای نظارتی و موارد مرتبط با آن صحبت کنند. وی همچنین پیشنهاد كرد كه آنها باید تلاش بیشتری كنند تا مردم را به زبان ساده در مورد واكسن و موارد مرتبط از جمله كارآیی آن آگاه كنند. موارد مربوط به تدارکات ، حمل و نقل ، زنجیره سرد در رابطه با تحویل واکسن ها نیز مورد بحث قرار گرفت.

دولت یک بسته محرک 900 کرور روپیه ای برای مأموریت COVID Suraksha برای ارتقا. تولید واکسن بومی اعلام کرده است.

در این نسخه آمده است که مأموریت توسعه واکسن COVID-19 با تمرکز بین اهداف بالینی ، از طریق توسعه بالینی و ساخت و تسهیل نظارتی برای استقرار ، تمام منابع موجود و بودجه را برای توسعه سریع محصولات تقویت می کند.

در این بیانیه آمده است: “هدف مهم دیگر حمایت از توسعه پروتکل های هماهنگ مشترک ، آموزش ، سیستم های مدیریت داده ، موارد ارسالی ، سیستم های مدیریت کیفیت داخلی و خارجی و اعتبارسنجی خواهد بود.”

در این انتشار آمده است که این کمک هزینه به وزارت بیوتکنولوژی تحقیق و توسعه واکسن های COVID-19 هندی اعطا می شود و اطمینان حاصل می شود که برای معرفی در سیستم های بهداشت عمومی سریعاً پیگیری می شوند ، مشروط به این که نظارتی در این زمینه وجود داشته باشد.

قرار است سفیران 100 کشور 4 دسامبر برای بازدید از انستیتوی سرم هند و Gennova Biopharma وارد پونا شوند.

در این انتشار آمده است كه سوئد قبلاً به نقش هند به عنوان “داروخانه جهان” اعتراف كرده و بر گسترش همكاری دو جانبه در زمینه های بهداشت و علوم زندگی با توجه به بیماری همه گیر ویروس كرونا تمركز دارد.

این شرکت گفت که شرکت B Systems مستقر در لوکزامبورگ برای تولید تجهیزات تبرید واکسن قابل حمل با هند همکاری می کند که به موضوع توزیع واکسن در هند می پردازد.

نخست وزیر مودی در 19 نوامبر یک اجلاس مجازی با همتای لوکزامبورگ خود ، خاویر بتل برگزار کرده بود که در آن بر شدت همکاری های دو جانبه تأکید شد.