هند به اولویت های شما احترام می گذارد. مفتخریم که شریک توسعه شما هستم: PM Modi به کشورهای جزیره اقیانوس آرام

نخست وزیر نارندرا مودی روز دوشنبه به کشورهای جزیره اقیانوس آرام اعلام کرد که می توانند هند را به عنوان یک شریک توسعه قابل اعتماد ببینند زیرا به اولویت های آنها احترام می گذارد و رویکرد آن به همکاری مبتنی بر ارزش های انسانی است. مودی در سخنرانی در اجلاس FIPIC (انجمن همکاری جزایر هند و اقیانوس آرام) درباره تأثیر نامطلوب همه‌گیری کووید-19 و سایر تحولات جهانی صحبت کرد و گفت: کسانی که «معتمدان ما هستند، مشخص شد که ایستادگی نکرده‌اند. توسط ما در زمان نیاز».

نخست وزیر همچنین بر اهمیت هند و اقیانوس آرام آزاد و باز برای کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام تاکید کرد و گفت: هند به حاکمیت و یکپارچگی همه کشورها احترام می گذارد.

اظهارات نخست وزیر در اجلاس سران در پایتخت پاپوآ گینه نو در بحبوحه رفتار تهاجمی چین در منطقه و همچنین تلاش های این کشور برای گسترش نفوذ خود در کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام بیان شد.

مودی، اولین نخست وزیر هند، گفت: “هند به اولویت های شما احترام می گذارد. ما مفتخریم که شریک توسعه شما هستیم — چه کمک های بشردوستانه باشد و چه توسعه شما، می توانید هند را به عنوان یک شریک قابل اعتماد ببینید. رویکرد ما مبتنی بر ارزش های انسانی است.” گفت: از کشور دیدن کنید.

مودی در سخنان افتتاحیه خود در اجلاس سران با حضور رهبران 14 کشور جزیره‌ای اقیانوس آرام در پایتخت پاپوآ گینه نو، درباره تأثیر نامطلوب همه‌گیری کووید-19 و سایر تحولات جهانی بر عرضه مواد غذایی، سوخت و کود صحبت کرد. و محصولات دارویی

مودی بدون ذکر نام گفت: “کسانی را که ما محرمان خود می دانستیم، معلوم شد که در زمان نیاز کنار ما نمی ایستند. در این زمان سختی، این ضرب المثل قدیمی ثابت شد: دوست نیازمند به راستی دوست است.” هر کشوری.

“خوشحالم که هند شانه به شانه دوستان جزیره اقیانوس آرام خود در این زمان چالش برانگیز ایستاده است. چه واکسنی ساخته شده در هند باشد و چه داروهای ضروری، گندم باشد یا شکر، هند به کمک همه کشورهای هموطن با توجه به توانایی های خود ادامه داد.” ” او گفت. نخست وزیر همچنین بر حمایت قوی هند از یک هند و اقیانوس آرام آزاد، باز و فراگیر تاکید کرد.

مودی گفت: ما نیز مانند شما به چندجانبه گرایی معتقدیم؛ از یک هند و اقیانوس آرام آزاد، باز و فراگیر حمایت کنید و به حاکمیت و یکپارچگی همه کشورها احترام بگذارید.

نخست وزیر هند گفت که هند آماده گسترش همکاری با کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام است.

“ما آماده ایم تا توانایی ها و تجربیات خود را بدون هیچ تردیدی با شما به اشتراک بگذاریم – چه فناوری دیجیتال باشد یا فناوری فضایی، چه امنیت بهداشتی باشد یا امنیت غذایی، چه تغییرات آب و هوایی یا حفاظت از محیط زیست. ما در تمام راه با شما هستیم.” او گفت.

نخست وزیر همچنین اولویت های هند را در دوره ریاست G20 برجسته کرد.

“این اقیانوس شما هند را به شما متصل می کند. در ایدئولوژی هندی، کل جهان به عنوان یک خانواده دیده می شود. موضوع ریاست جمهوری G-20 امسال ما – “یک زمین، یک خانواده، یک آینده” – نیز بر اساس این ایدئولوژی است.»

وی افزود: “در ژانویه امسال، ما اجلاس صدای جهانی جنوب را سازماندهی کردیم. نمایندگان شما در آن شرکت کردند… هند وظیفه خود می داند که نگرانی ها، انتظارات و آرزوهای جنوب جهانی را از طریق G20 به جهان منتقل کند.” .

مودی همچنین تاکید کرد که صدای جنوب جهانی باید در اولویت شورای امنیت سازمان ملل باشد.

وی گفت: برای این منظور، اصلاح نهادهای بین المللی باید اولویت مشترک ما باشد.

این اجلاس توسط نخست وزیر مودی و همتای خود از پاپوآ گینه نو جیمز ماراپه ریاست مشترک داشتند.

تعامل هند با 14 کشور جزیره اقیانوس آرام (PIC) بخشی از سیاست شرق دهلی نو است.

بخش عمده ای از تعامل هند با PIC ها از طریق کمک های توسعه تحت همکاری جنوب-جنوب است که عمدتاً در قالب ظرفیت سازی و پروژه های توسعه جامعه است.

یک ابتکار عمده که تحت عنوان قانون سیاست شرق برای PIC ها راه اندازی شده است، انجمن همکاری جزایر هند و اقیانوس آرام (FIPIC) است.

نخست وزیر مودی در 19 نوامبر 2014 در سفر خود به فیجی میزبان اولین نشست FIPIC در سووا بود.

دومین اجلاس سران FIPIC مجدداً در 21 اوت در جیپور با شرکت تمام 14 PIC برگزار شد.

در آن اجلاس، هند ابتکاراتی را در طیف وسیعی از زمینه ها برای کمک به PIC ها در رویارویی با چالش ها و دستیابی به آرزوها برای رفاه و توسعه مردم خود اعلام کرد.