هند: بانک انکشاف آسیایی استراتژی هند را برای 2023-27 راه اندازی کرد. تمرکز بر ایجاد اشتغال، رشد سبز

بانک توسعه آسیایی (ADB) روز سه شنبه استراتژی مشارکت کشوری 2023-2027 خود را برای هند ارائه کرد که تسریع تحولات ساختاری و ایجاد شغل، ترویج رشد مقاوم در برابر آب و هوا، و تعمیق جامعیت اجتماعی و اقتصادی را به عنوان محورهای اصلی شناسایی می کند.

بانک چندجانبه مستقر در مانیل گفت که بر تعمیق تعامل خود با این کشور و حمایت از حرکت این کشور برای رشد قوی، مقاوم در برابر آب و هوا و فراگیر برای پنج سال آینده متمرکز است.

تاکئو کونیشی، مدیر بانک توسعه آسیایی هند در بیانیه ای گفت: «حمایت از دستور کار آب و هوای هند از طریق مداخلات در انتقال انرژی، کربن زدایی از حمل و نقل، سازگاری با آب و هوا و مدیریت ریسک بلایا در خط مقدم استراتژی جدید خواهد بود.»

کونیشی افزود: “هدف CPS جدید کمک به هند برای دستیابی به مسیر رشد بالاتر است. بانک انکشاف آسیایی به طور همزمان حمایت از آموزش، بهداشت و حفاظت اجتماعی را افزایش می دهد و به بهبود زندگی شهری و توسعه روستایی کمک می کند و در عین حال توانمندسازی جنسیتی و پایداری محیطی را تضمین می کند.”

بانک انکشاف آسیایی پیش بینی می کند هند در سال مالی 24 رشد 6.4 درصدی داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: «کشور باید با مقابله با چالش‌های حیاتی در زیرساخت‌ها و توسعه انسانی، درآمد و نابرابری‌های منطقه‌ای و آسیب‌پذیری در برابر تغییرات آب‌وهوایی و مخاطرات طبیعی، رشد فراگیر را تسریع و حفظ کند.» بانک قصد دارد به برنامه‌های شاخص ملی در کریدورهای صنعتی کمک کند. ، سیستم های لجستیک چندوجهی، زیرساخت های شهری، اکوسیستم مهارت و کسب و کارهای کوچک. همچنین قصد دارد با استفاده از مشارکت های دولتی و خصوصی به اهداف خود دست یابد.