هشدار زرد هیماچال: بارش باران باعث رانش زمین در بخش هایی از هیماچال شد. اخطار زرد صادر شد

بارش‌های متوسط ​​تا شدید، همراه با رعد و برق و رعد و برق، روز پنج‌شنبه چندین بخش از هیماچال پرادش را درنوردید که باعث رانش زمین و اختلال در تردد خودروها و تامین برق شد. در چند روز گذشته در مجموع 19 راه به دلیل جوی نامناسب مسدود شد. حداکثر 11 جاده برای تردد وسایل نقلیه در سیرمائور، سه جاده در کولو، دو جاده در چامبا و شیملا و یک جاده در کانگرا بسته شده است. در مجموع 171 ترانسفورماتور نیز دچار اختلال شد.

جاده شیملا – تئوگ (بزرگراه ملی 5) به دلیل رانش زمین به دلیل ادامه کار خاکبرداری برای ایجاد دیوار حائل در نزدیکی تئوگ، در حدود 30 کیلومتری اینجا، در صبح نزدیک به دو ساعت برای تردد وسایل نقلیه مسدود شد.

راهول، یکی از مسافران، گفت که رانش زمین حوالی ساعت 7 صبح رخ داد و تقریباً دو ساعت طول کشید تا جاده مسدود شده باز شود. تعداد زیادی خودرو ساعت ها در دو طرف جاده گیر کرده بودند.

سانجیو کومار گاندی، سرپرست پلیس (SP)، شیملا، گفت که خودروهای سنگین از طریق بسانتپور در جاده شیملا-رامپور به نارکاندا هدایت شدند و افزود که یک تیم فنی از بخش خدمات عمومی از محل بازدید کردند تا امکان ساخت یک دستگاه را بررسی کنند. پل موقت بیلی در کشش.

یک رانش زمین از روستای تولونگ، نزدیک کیلونگ، در منطقه قبیله ای لاهاول و اسپیتی گزارش شده است. گزارش‌هایی مبنی بر قطع شدن برق یا سرازیر شدن منبع برق نامنظم از مناطق شیملا، حمیرپور و بیلسپور.

شیملا و مناطق اطراف آن در بعدازظهر شاهد بارش شدید باران همراه با وزش باد شدید بود. دید به چند متر کاهش یافت و تردد خودروها را مختل کرد.

بارش های گسترده ای در سراسر ایالت رخ داد. دارامپور با 67 میلی متر باران مرطوب ترین بود و پس از آن بیجاهی، کومارسین و گاگال (هر کدام 60 میلی متر)، نارکاندا (57 میلی متر)، ساندرناگر (56 میلی متر)، یونا (49 میلی متر)، کوتخای، کاساولی و سولان (هر کدام 48 میلی متر)، تیسا (46 میلی متر)، آرکی و خری (هر کدام 45 میلی متر)، گولر (42.6 میلی متر)، جوبارهاتی (41 میلی متر)، گوهر و پاندو (هر کدام 40 میلی متر)، بیلاسپور (38 میلی متر) و شیملا (36 میلی متر). دمای روز چند درجه کاهش یافت. یونا حداکثر 31.4 درجه سانتیگراد را ثبت کرد که 6.6 درجه پایین تر از حد نرمال بود.

مرکز هواشناسی از تاریخ 6 تا 28 اردیبهشت ماه نسبت به رگبار و رعد و برق در نقاط منفصل هشدار زرد و رعد و برق و رعد و برق را در روز جمعه در بسیاری از نقاط مناطق پایین تر و از اردیبهشت ماه در نقاط منفصل در ارتفاعات پایین و میانی رگبار باران و رعد و برق پیش بینی کرده است. 27 تا 29.

طلسم مرطوب ادامه دار کسری باران پیش از موسمی را از 1 مارس تا 25 مه به 11 درصد کاهش داده است زیرا ایالت تپه ای 254.6 میلی متر باران دریافت کرده است، در مقایسه با بارندگی عادی 230 میلی متر.