هری: شاهزاده هری، اندرو هیچ نقشی رسمی در تاجگذاری پادشاه چارلز ندارند

کاخ باکینگهام تایید کرد که دوک ساسکس و دوک یورک هیچ نقش رسمی در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز در روز شنبه نخواهند داشت. روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که هری و اندرو که دیگر در خانواده سلطنتی کار نمی کنند، در مراسم شرکت خواهند کرد اما هیچ وظیفه ای را انجام نخواهند داد.

دو عضو غیر شاغل خانواده سلطنتی بریتانیا نیز پس از پایان مراسم در راهپیمایی پشت سر مربی گلد استیت که حامل پادشاه و ملکه تازه تاجگذاری شده از کلیسای وست مینستر به کاخ باکینگهام است غایب خواهند بود.

همه نگاه ها به هری خواهد بود، زیرا او برای اولین بار پس از انتقاد از چارلز، کامیلا و شاهزاده و پرنسس ولز در خاطرات خود “Spare” با اقوام خود در ملاء عام روبرو می شود.

دوشس ساسکس، مگان مارکل، با فرزندان خود، آرچی و لیلی، در خانه در کالیفرنیا خواهد ماند و چهارمین سالگرد تولد آرچی را جشن می گیرد که در روز تاج گذاری است.

هری نشان داده است که مواد کافی برای پر کردن کتاب دیگری دارد که احتمالاً خانواده سلطنتی را نسبت به مواجهه با او محتاط می کند.

دوک ساسکس به سرعت از آنجا خارج می شود و برای جشن تولد آرچی به ایالات متحده پرواز می کند و انتظار می رود فقط در مراسم صومعه شرکت کند.

اندرو پس از مصاحبه فاجعه‌بارش در Newsnight در نوامبر 2019 و خشم به خاطر دوستی‌اش با جفری اپستین، سرمایه‌دار پدوفیل، از زندگی عمومی کناره‌گیری کرد. پسر دوم ملکه فقید که رسوا شده بود، میلیون‌ها دلار پرداخت کرد تا پرونده تجاوز جنسی مدنی به زنی را که او ادعا می‌کرد هرگز ملاقات نکرده بود، حل و فصل کند.

ویرجینیا گیفر از او به اتهام تجاوز جنسی در زمانی که 17 ساله بود پس از اینکه توسط اپستین قاچاق شد، شکایت کرد.

با این حال اندرو این ادعاها را رد کرده است.

قبل از تسویه حساب قانونی، ملکه الیزابت فقید او را از نقش های افتخاری نظامی خود از جمله سرهنگ گارد گرانادیر محروم کرد و او سبک HRH خود را کنار گذاشت.

چارلز روز شنبه در میان شکوه و عظمت تماشایی در کلیسای وست مینستر لندن در یک مراسم مذهبی رسمی که قدمت آن تقریباً به هزار سال پیش می‌رسد، به عنوان پادشاه بریتانیا تاج گذاری می‌کند.

کلیسای وست مینستر از زمان ویلیام فاتح در سال 1066 محل تاجگذاری بریتانیا بوده است و پادشاه چارلز سوم و همسرش ملکه کامیلا در مراسمی با مضمون «به خدمت فراخوانده شده اند» ردپای این سنت بزرگ را دنبال خواهند کرد.