هاریانا: دولت هاریانا پروژه های سیستم حمل و نقل سریع منطقه ای را تایید می کند

دولت هاریانا پروژه های سیستم حمل و نقل سریع دهلی-SNB و دهلی-پانیپات (RRTS) را تایید کرده است. در بیانیه رسمی روز دوشنبه در اینجا آمده است که تحریم این پروژه ها اکنون با دولت هند در دست بررسی است.

طی جلسه RRTS به ریاست سانجیو کاوشال، دبیر ارشد هاریانا در اینجا، مقامات اعلام کردند که کریدور دهلی- گوروگرام- شاه جهانپور- نیمرانا-بهرور (SNB)- الوار RRTS دارای تراز 107 کیلومتری با 70 کیلومتر ارتفاع و 37 کیلومتر زیر زمین باقی مانده است.

دارای 6 ایستگاه زیرزمینی، 9 ایستگاه مرتفع و 1 ایستگاه درجه یک خواهد بود. یک انبار در Dharuhera برنامه ریزی شده است.

طول کریدور عبوری از دهلی، هاریانا و راجستان به ترتیب 23 کیلومتر، 83 کیلومتر و 2 کیلومتر است. قسمت مرتفع تراز پیشنهادی قرار است در میانه دهلی-گوروگرام قدیم، راست راه (ROW) بخش 17 در گوروگرام، و NH-40، ​​48 تا SNB (مرز ایالت راجستان) قرار گیرد.

ایالت های دهلی، هاریانا و راجستان این پروژه را تایید کرده اند و این تحریم با دولت هند در حال بررسی است.

«ایستگاه‌های پیشنهادی کریدور دهلی-SNB عبارتند از: سرای کاله خان، INA، Munirka، Aerocity، Udyog Vihar، Sector-17، Rajiv Chowk، Kherki Daula، Manesar، Panchgaon، Bilaspur Chowk، Dharuhera، MBIR، Rewari، S.B. در ادامه بیانیه دولت هاریانا آمده است.

کریدور دهلی- پانیپات RRTS به طول 103 کیلومتر، 11.5 کیلومتر طول و 91.5 کیلومتر در زیر زمین تعادل ایجاد کرده است. دارای 2 ایستگاه زیرزمینی، 14 ایستگاه مرتفع و 2 ایستگاه درجه یک. دو انبار در مورتال و پانیپات برنامه ریزی شده است. طول عبور از دهلی و هاریانا به ترتیب 36.2 کیلومتر و 66.8 کیلومتر است.

پروژه RRTS یکی از مداخلات استراتژیک کلیدی دولت هند است و بر این اساس، در خط لوله زیرساخت ملی (NIP) با هدف تغییر تحرک شهری و آوردن حمل و نقل عمومی پایدار، راحت و سریع برای عموم به منظور توانمندسازی آنها از طریق دسترسی گنجانده شده است. به آموزش، مراقبت های بهداشتی، اشتغال و فرصت های اقتصادی اشاره کرد.

شرکت ملی حمل و نقل منطقه پایتخت (NCRTC) یک شرکت سرمایه گذاری مشترک دولت هند و دولت های ایالتی دهلی، اوتار پرادش، هاریانا و راجستان است و تحت کنترل اداری وزارت مسکن و امور شهری است.

در بیانیه آمده است که NCRTC موظف به طراحی، توسعه، اجرا، تامین مالی، بهره برداری و حفظ پروژه های سیستم حمل و نقل سریع منطقه ای (RRTS) در NCR است تا حمل و نقل راحت و سریع به شهرهای NCR را فراهم کند و رشد بالای تقاضای حمل و نقل را برآورده کند.