نیروی دریایی هند: نیروی دریایی مفهوم چهارگانه را از تمرین 4 کشور ملابار دور می کند

دهلی نو: نیروی دریایی هند گفت که رزمایش نیروی دریایی مالابار چهار کشور که اخیراً برگزار شده است از سال 1992 تحت تبادلات حرفه ای در حال انجام است و برای همه طرفها سودمند است ، در حالی که از مفهوم Quad فاصله گرفته و از بحث و جدال پیرامون جنگهای جنگی دور است. که گمانه زنی از یک جبهه ضد چین ایجاد کرده است.

دریادار کارامبیر سینگ رئیس نیروی دریایی ارتش گفت که کواد (گفتگوی امنیتی چهار ضلعی) یک ساختار وزارت امور خارجه است و در حال حاضر نیروی دریایی را درگیر نمی کند. “همانطور که وزیر امور خارجه ذکر کرده است ، کواد علیه کسی نیست بلکه طرفدار یک منطقه آزاد ، باز و فراگیر اقیانوس هند است. احساس می کنم کواد به صورت آلی رشد خواهد کرد. من می خواهم بین Quad و Malabar تمایز قائل شوم که تمرینی است که از سال 1992 آغاز شده است. ”

وی افزود ، مجموعه های مالابار یک تمرین حرفه ای است که نیروی دریایی با استفاده از آن در زمینه همکاری با نیروهای خارجی تخصص زیادی کسب کرده است. رئیس نیروی دریایی ارتش متعهد به شرکت استرالیا در نسخه بعدی بازی های جنگ نبود و گفت که میزبان دور بعدی ایالات متحده خواهد بود و بعداً دولت ها در این مورد فراخوانی خواهند کرد.

در تمرین مالابار که ماه گذشته در دو مرحله برگزار شد ، ناوهای هواپیمابر ، جنگنده های خط مقدم مانند ناوچه و ناوشکن و همچنین زیردریایی هایی از هند ، آمریکا ، ژاپن و استرالیا شرکت داشتند. استرالیا برای اولین بار از سال 2007 به تمرینات مالابار بازگشت.

هند به طور مداوم در حال افزایش همکاری های دریایی با ژاپن و استرالیا است ، اما روابط آن با ایالات متحده همچنان قوی ترین است که در مورد آموزش و گشت زنی مشترک است. دو هواپیمای بدون سرنشین MQ 9 آمریکایی که ماه گذشته توسط نیروی دریایی اجاره شد ، شکاف توانایی را افزایش داده و Eagle’s Eye را در مورد ترافیک در منطقه ، به ویژه در اطراف تنگه های مالاکا فراهم می کند.

رئیس نیروی دریایی ارتش همچنین تصریح کرد که در حالی که این دو هواپیمای بدون سرنشین توسط پرسنل جنرال اتمیکس (سازنده آن) اداره خواهند شد ، اما سیستم نصب شده اطمینان حاصل می کند که داده ها و تصاویر فقط در دسترس نیروی دریایی هند است. هند موافقت نامه های مستقر با ایالات متحده برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات از طریق یک ارتباط امن ایمن دارد که در صورت درخواست فعال می شود.