نمایش: فردای بهتر امروز هند شکسته را برطرف نخواهد کرد

توسط اندی موکرجی


واحد پول هند قوی است ، بورس اوراق بهادار در اوج است و نرخ بهره بلند مدت تحت کنترل است. رکود فنی که سه ماهه ژوئن و سپتامبر را تحت تأثیر قرار داد احتمالاً در حال حاضر به پایان رسیده است. نخست وزیر نارندرا مودی فرش قرمز صنایع مختلف از اتومبیل و پانل های خورشیدی گرفته تا فولاد ویژه را پهن کرده است. زنجیره تأمین آیفون مشتاق راه اندازی مجامع است.

بنابراین آیا همه اینها بدنبال اقتصاد هند پس از ویروس کرونا هستند؟ به ندرت.

مشکل با تقاضا است. شرکت ها با هرس مشاغل و کاهش حقوق از سود عملیاتی – یا جلوگیری از ضرر – محافظت می کنند. روپیه متحمل کاهش دو رقمی شده است که امسال از برزیل و آرژانتین به ترکیه و روسیه مشاهده شده است. این به این دلیل است که واردات پس از قفل شدن Modi Covid-19 در مارس سقوط کرد و کسری تجارت کاهش یافت. Goldman Sachs Group Inc. در مورد خوش بینی واکسن ، ارزش سهام هند را در بازار به “اضافه وزن” رسانده است ، در حالی که بازار اوراق قرضه محلی به دلیل ریاضت اقتصادی ، کاملاً اشتباه است و به همین دلیل اشتباه است. ICRA Ltd. ، یکی از شرکتهای خدمات سرمایه گذاران مودی ، تخمین می زند که 12 کشور بزرگ که سه چهارم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند ، باید در سال مالی تا 36 میلیارد دلار هزینه های سرمایه را کاهش دهند.

شکاف در مصرف خصوصی و سرمایه گذاری عمومی چگونه پر خواهد شد؟ اقتصاد جهانی به سختی می تواند کالاهای جدید زیادی را جذب کند و بهبود سهم بازار به زمان نیاز دارد. در این هفته دولت 20 میلیارد دلار مشوق مرتبط با تولید برای 10 صنعتی تصویب كرد كه می توانند فردای بهتری را به هند بدهند. آنها در طول پنج سال پخش شده اند. آنها امروز کمکی نخواهند کرد.

یک مانع نقطه شروع کم است. صادرات هند هرگز ارزش افزوده زیادی در خارج از کشور در خود جاسازی نکرده بود ، که نشان دهنده انزوای این کشور از زنجیره های عرضه جهانی است. به گفته اقتصاددانان در IDFC First Bank Ltd. با گذشت زمان ، این “پیوندهای عقب مانده” تضعیف شده است. پیوندهای رو به جلو – ارزشی که هند به محصولات مصرفی در سطح جهان می افزاید – به جایی نرسیده است. تضاد با چین نمی تواند چشمگیرتر باشد:

یک فرصت از دست رفته

هند برای ورود به این بازی به بیش از sops نیاز دارد. بوروکراسی باید سو-ظن ریشه دار و دوران اتحاد جماهیر شوروی را نسبت به واردات از بین ببرد. کشوری که 560 میلیارد دلار ذخیره ارزی یا 20٪ از تولید ناخالص داخلی دارد ، نباید واردات تایر و محور شرکت هایی را که صادر کننده تریلر هستند دشوار کند. هند دومین صادر کننده موی انسان است. اگر کلاه گیس ها شامپو و نرم کننده را بدون عوارض از خارج از کشور تهیه کنند ، تولید کنندگان صابون محلی که 1.3 میلیارد پوسته پوسته پوسته در خانه دارند کاملاً ورشکسته نخواهند شد.

نیروگاه های صادراتی آسیایی ، از کره جنوبی به چین ، به موضوع تخفیف عادلانه و سریع مالیات بر ورودی های وارداتی پرداخته اند. علاوه بر این ، نرخ مالیات کالاها و خدمات هند در صادرات باید صفر باشد. به هر حال ، GST مالیاتی برای مصرف محلی است. صادرکنندگان مجبور نیستند سرمایه در گردش را برای تعویض بازپرداخت گره بزنند یا درگیر مدارک غیرضروری شوند.

برخی از قوانین در حال تغییر هستند. به کشاورزان آزادی فروش محصولات خارج از حیاط بازارهای تعیین شده توسط دولت داده شده است. آنها می توانند قرارداد خرید و فروش قرارداد با خریداران منعقد کنند. حدود 44 کد کار فدرال در چهار مورد ادغام شده است. با گذشت زمان ، شرکت های هندی باید بزرگتر و پربارتر شوند. پذیرش سریع فناوری های دیجیتال باعث افزایش رقابت می شود. استفاده از 5G و اینترنت اشیا برای بررسی سرقت برق به کاهش تعرفه های مشتریان صنعتی کمک می کند.

اما این اصلاحات در سمت عرضه تقاضای خود را ایجاد نمی کند. روز پنجشنبه ، هند گفت که اگر کارفرمایان خصوصی در پایین هرم دستمزد مشاغل جدید ایجاد کنند ، بار پرداخت های تأمین اجتماعی را متحمل می شود. حرکاتی مانند این در اقتصادهای پیشرفته به خوبی کار می کند. وقتی اکثر کارگران حساب صندوق تأمین مالی ندارند ، آنها به اندازه کافی دور نمی شوند.

ایندیرا راجارامان ، اقتصاددان ، می گوید: یكی از راه های ایجاد تقاضا می تواند این باشد كه دولت صورتحساب های معوقه خود را پاك كند. پنل های خورشیدی بگیرید. برای اینکه این محصولات به صورت محلی ساخته شوند ، تولیدکنندگان انرژی های تجدیدپذیر باید پس از ایجاد اختلال در کوید امسال ، سرمایه گذاری را افزایش دهند. برای آن ، مشتریان آنها – از نظر مالی خدمات ضعیف توزیع دولت – نیاز به پرداخت سریع دارند. در محاسبات BloombergNEF ، یک سال تأخیر برای نیمی از پرداخت باعث می شود که نرخ بازده داخلی یک پروژه خورشیدی تازه راه اندازی شده کمتر از هزینه بدهی آن باشد.

ادارات دولتی به موقع با تسویه حساب ، 27 میلیارد دلار اعتبار را کاهش می دهند و جریان نقدی بخش خصوصی و ظرفیت آن را برای انجام پروژه های جدید بهبود می بخشند. صرف انجام این کار باعث ایجاد هشت تا 10 میلیون شغل مورد نیاز کشور در سال نمی شود. هند مجبور است سرمایه گذاران را ترغیب کند شهرت خود را به عنوان مکانی سخت برای تجارت کنار بگذارند. تنها در این صورت است که طرف عرضه تعمیق می یابد و تقاضا تقویت می شود.

حدود 10 درصد مشوق های مالی مودی برای تولیدکنندگان دارو در نظر گرفته شده است. به همین خوبی. توانایی تهیه واکسن Covid برای جمعیت خود و سایر کشورهای در حال توسعه می تواند به بخش تولید آن و اقتصاد گسترده تر افزایش اعتماد به نفس دهد. با کمی شانس ، امروز و فردا بهتر به نظر می رسند.