نقطه درخشان بهبود هند برای چشم انداز جهانی: Nirmala Sitharaman

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند، روز جمعه گفت که بهبود قوی هند پس از این همه گیری “نقطه روشنی برای چشم انداز رشد جهانی” است.

اما در عین حال، او همچنین بر معضلاتی که اقتصادهای در حال توسعه بازارهای نوظهور بین امنیت و رشد آب و هوایی با آن مواجه هستند، تأکید کرد، زیرا آنها «بحران های همپوشانی و تحولات اجتماعی-اقتصادی» را مدیریت می کنند.

وزیر امور خارجه ژاپن در سمینار G7 در مورد سیاست های اقتصادی رفاهی در نیگاتا ژاپن بر لزوم ایجاد توازن بین رشد پایدار با محیط زیست در کوتاه مدت و بلندمدت تاکید کرد. او همچنین خواستار راه‌هایی برای اندازه‌گیری «توانمندسازی فراتر از شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی» شد.

وزیر خارجه ژاپن برای شرکت در نشست G7 به سر می برد. هند که در سال جاری ریاست گروه 20 را بر عهده دارد، دعوت شده به نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی G7 (FMCBG) است.

وی همچنین تمرکز هند را بر زیرساخت های عمومی دیجیتال و هیدروژن سبز “به عنوان پایه ای برای رشد پایدار و فراگیر و به عنوان نمونه ای از ابزارهای سیاست نوآورانه” توسط اقتصادهای در حال توسعه بازارهای نوظهور، به اشتراک گذاشت.

سیتارامان با شرکت در اولین جلسه گفتگوی FMCBG بر انعطاف پذیری و همچنین چالش های توسعه منحصر به فرد اقتصادهای در حال توسعه بازارهای نوظهور تاکید کرد. او خواستار تقویت همکاری میان همه ذینفعان برای حل به موقع بحران بدهی کشورهای آسیب پذیر شد.

در دومین جلسه گفتگوی FMCBG با تمرکز بر رشد پایدار، وزیر بر نیاز به تقویت بانک های توسعه چندجانبه برای “مقابله با چالش های فرامرزی” تاکید کرد.