نحوه مبارزه با هرزنامه در جستجوی Google در سال 2022 | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

نحوه مبارزه با هرزنامه در جستجوی Google در سال 2022 |  وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل |  توسعه دهندگان گوگل

سه شنبه 11 آوریل 2023

ما هر روز در حال کشف، نمایه سازی و سرویس دهی به میلیاردها صفحه وب هستیم و بخش قابل توجهی از صفحاتی که کشف می کنیم هرزنامه هستند. در سال 2022 به‌روزرسانی‌های متعددی را برای سیستم‌های خود راه‌اندازی کردیم تا این حملات را خنثی کنیم و تجربه‌ای بدون هرزنامه را برای همه کاربران جستجو تضمین کنیم.

بهبود SpamBrain

SpamBrain در تلاش های ما برای مبارزه با هرزنامه ها نقش اساسی دارد و ما در سال 2022 پیشرفت های زیادی برای بهبود پوشش انجام دادیم. SpamBrain در مقایسه با سال 2021، 5 برابر بیشتر سایت های هرزنامه و در مقایسه با زمانی که برای اولین بار راه اندازی شد، 200 بار شناسایی کرد. به لطف SpamBrain، ما توانستیم مطمئن شویم که بیش از 99 درصد از بازدیدهای جستجو بدون هرزنامه است.

ما همچنین SpamBrain را به عنوان یک پلتفرم قوی و همه کاره بهبود دادیم و راه‌حل‌های متعددی را برای بهبود پوشش انواع مختلف سوء استفاده ارائه کردیم. یکی از این نمونه ها هرزنامه لینک بود. همانطور که در ماه دسامبر به اشتراک گذاشتیم، SpamBrain را آموزش دادیم تا سایت‌هایی را که لینک‌های هرزنامه ایجاد می‌کنند، و همچنین سایت‌هایی را که برای ارسال لینک‌های هرزنامه به سایت‌های دیگر ایجاد شده‌اند، شناسایی کند. به لطف قابلیت یادگیری SpamBrain، ما 50 برابر بیشتر سایت های هرزنامه لینک را در مقایسه با به روز رسانی هرزنامه لینک قبلی شناسایی کردیم. به طور مشابه، تلاش های ما برای آموزش بیشتر به SpamBrain در مورد هرزنامه های هک شده منجر به بهبود 10 برابری در تشخیص سایت هک شده شد.

مدیریت هرزنامه سریعتر

SpamBrain همچنین عامل بزرگی در تشخیص بهتر هرزنامه در زمان خزیدن بود. این بدان معناست که ما می‌توانیم وقتی برای اولین بار از یک صفحه بازدید می‌کنیم، هرزنامه‌ها را بهتر شناسایی کنیم و اصلاً آن را ایندکس نکنیم، و اجازه می‌دهیم از منابع ما برای فهرست‌بندی صفحات مفید بهتر استفاده شود.

افزایش ایمنی کاربر

علاوه بر هرزنامه، راه‌حل‌های جدید ضد کلاهبرداری را نیز برای بهبود ایمنی کاربر در جستجو ارائه کردیم. این راه حل های جدید پوشش را بهبود بخشید و برای اولین بار محافظت از کلاهبرداری ما را به همه زبان ها گسترش داد. در مقایسه با سال 2021، ما 50٪ کلیک روی سایت های کلاهبرداری را کاهش دادیم.

دستورالعمل های تازه شده برای صاحبان سایت

علاوه بر مبارزه با هرزنامه، خط‌مشی‌های هرزنامه خود را به‌عنوان بخشی از موارد ضروری جستجو به‌روزرسانی کردیم. این خط‌مشی‌های هرزنامه رایج‌ترین انواع هرزنامه‌ها و رفتارهای توهین‌آمیز را پوشش می‌دهند و می‌توانند منجر به پایین‌تر شدن رتبه سایت یا عدم نمایش آن در نتایج جستجو شوند. ما خط‌مشی‌های هرزنامه خود را با زبان مرتبط‌تر و دقیق‌تر به‌روزرسانی کردیم و نمونه‌های جدیدی اضافه کردیم که به مالکان سایت کمک می‌کند از ایجاد محتوای مضر جلوگیری کنند.

ما همچنین متوجه شدیم که علاقه زیادی به محتوای تولید شده با هوش مصنوعی و به کمک هوش مصنوعی وجود دارد و دستورالعمل‌هایی را درباره محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی منتشر کردیم. امیدواریم این راهنمایی برای توضیح اینکه چگونه هوش مصنوعی و اتوماسیون می‌تواند ابزار مفیدی برای ایجاد محتوای مفید باشد مفید باشد، اما اگر هوش مصنوعی برای هدف اصلی دستکاری رتبه‌بندی جستجو استفاده شود، این نقض خط‌مشی دیرینه ما در برابر هرزنامه‌هایی است که به‌طور خودکار تولید می‌شوند. محتوا.

ما دائماً در تلاش هستیم تا هرزنامه را شناسایی و باطل کنیم تا کاربران بتوانند مفیدترین محتوا را از طریق جستجو پیدا کنند. ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم. از شما برای ایجاد محتوای مفید و وب سایت های کاربردی برای کاربران، و همچنین ارائه بازخورد و گزارش های روشنگرانه در مورد هرزنامه و سوء استفاده سپاسگزاریم. اگر با محتوای هرزنامه یا رفتارهای دستکاری برخورد کردید، لطفاً آنها را به ما گزارش دهید یا از انجمن راهنمایی مرکز جستجو دیدن کنید.