نجام ستی، رئیس PCB: اگر هند به پاکستان نیاید، ما برای جام جهانی به هند نخواهیم رفت.

نجم ستی، رئیس کریکت بورد پاکستان روز جمعه به صراحت اعلام کرد که پاکستان برای جام جهانی ODI تنها در صورتی به هند سفر خواهد کرد که تیم تحت رهبری روهیت شارما اجازه داشته باشد در جام آسیایی آینده و جام قهرمانان 2025 در کشورش بازی کند. شورای کریکت آسیا (ACC) اخیراً “مدل ترکیبی” را رد کرد، که روزنامه نگار سابق احساس می کند تنها راه حل ممکن است تا زمانی که هند و پاکستان شروع به بازی با یکدیگر در کشورهای متبوع خود کنند.

ستی همچنین گفت که اگر هند به پاکستان بیاید، تیم ملی آنها برای بازی در هیچ شهر هند از جمله احمدآباد مشکلی نخواهد داشت.

به جز یک مصاحبه اختصاصی با PTI:

س: وضعیت جام آسیا چگونه است و واکنش ACC به مدل هیبریدی پیشنهادی شما چیست؟
پاسخ: در سناریوی فعلی، ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که بیایید چهار مسابقه در پاکستان برگزار کنیم و بقیه بازی‌ها را در محل بی‌طرف برگزار خواهیم کرد که می‌توانیم بر سر آن توافق کنیم. شورای کریکت آسیا می تواند دو تصمیم بگیرد. یا می‌توانند طبق پیشنهاد من بگویند “خوب، بیایید جلو برویم و برنامه را صادر کنیم” یا می‌توانند بگویند “نه، ما می‌خواهیم همه بازی‌ها را در محل بی طرف برگزار کنیم”.

اگر آنها جایگاه اول را بگیرند، همه چیز مرتب می شود و ما دچار کرک می شویم. اگر مقام دوم را بگیرند، می ترسم در جام ملت های آسیا شرکت نکنیم. این موقعیت فعلی است. ما منتظر پاسخ آقای جی شاه و سایر همکاران هستیم.

س: اگر پاکستان در جام ملت های آسیا بازی نکند، ماندن پاکستان در ACC منطقی است؟

پاسخ: شورای کریکت آسیا باید در نظر بگیرد. نوبت بعدی ریاست شورای کریکت آسیا به PCB تعلق دارد. نوبت ماست بنابراین ما بسیار مشتاق ماندن در شورای کریکت آسیا هستیم. بگذارید فراتر از آن بروم. هیچ ACC بدون پاکستان نمی تواند وجود داشته باشد. دو عضو مهمی که برای ACC درآمد دارند، هند و پاکستان هستند. این مسابقات آنهاست که 80 درصد حق پخش را به ارمغان می آورد. اگر پاکستان در جام ملت‌های آسیا بازی نکند، پخش کننده، یعنی ستاره، با مشکل مواجه خواهد شد.

45 یا 46 میلیون دلاری که قرار است برای این سری (جام آسیایی) بیاید بیشتر از این مسابقات خواهد بود و به شکلی که در جام ملت های آسیا شکل گرفته است، پاکستان و هند حداقل دو بازی انجام می دهند و اگر به فینال راه پیدا کنند، وجود دارد. مسابقه سوم

به همین دلیل است که هند و پاکستان هر دو نسبت به جام و شورا بسیار مهم هستند. بنابراین لازم به ذکر است که در بحرین در آخرین جلسه ACC مدل هیبریدی را برای نجات جام ملت های آسیا ارائه کرده بودم زیرا هند از بازی در پاکستان که کشور میزبان است خودداری کرده بود و مشکل به وجود آمد. گفته بودم، یک راه حل این است که مکان بی طرفی برای بازی های هند پیدا کنم.

رئیس BCB سپس گفته بود، گزینه عدم بازی پاکستان در جام ملت های آسیا منتفی است. اگر هند به پاکستان بیاید، جمعیت مهمان نواز خواهند بود، اما اگر هند نیاید و دلیل منطقی برای نیامدن به پاکستان ارائه نکند، وقتی تمام دنیا به پاکستان می آیند، پس این راه حلی است که من در ذهن دارم. ما با هند در یک زمین بی طرف بازی خواهیم کرد، اما بقیه کشورها باید بیایند و بازی های خود را در پاکستان انجام دهند.

ما تا آنجا پیش رفته ایم که بگوییم فقط چهار بازی در پاکستان انجام دهید و بقیه بازی ها را در زمین بی طرف انجام دهید. بنابراین ما نه تنها برای یک موضوع، بلکه برای جام جهانی و جام قهرمانان (در پاکستان در سال 2025) راه حل داده ایم. چون اگر به هند نرویم و بازی نکنیم مشکل ایجاد می شود. و اگر هند برای قهرمانی قهرمانان (2025) به پاکستان نیاید، مشکل وجود دارد.

س: نرفتن هند به پاکستان به دلیل تنش های سیاسی است، اما پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق، آیا فکر نمی کنید تیم های دیگر در شرایط امنیتی کنونی از رفتن به پاکستان احتیاط کنند؟
ج: وضعیت اعتراضی عمران خان به مدت شش ماه ادامه دارد. تیم ملی نیوزلند در شهر راولپندی لاهور کراچی در حال بازی بود که اعتراض عمران خان ادامه داشت. پس این موضوعی نیست. امنیت ارائه شده به این تیم ها امنیت ریاست جمهوری VVIP است و بر هر چیز دیگری غلبه می کند.

اگر کمی سکسکه در اسلام آباد وجود داشته باشد، منظورتان این است که در پیندی، مولتان، لاهور یا کراچی نمی توانید کریکت داشته باشید؟ نه به این معنی نیست بذار جلوتر برم این ماه می است و ما در مورد جام ملت های آسیا در سپتامبر صحبت می کنیم. به من استراحت بده آیا می گویید در ماه سپتامبر، پاکستان در آتش می سوزد و نمی تواند کریکت بازی کند. خوب، پس چرا منتظر ماه سپتامبر نباشیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد.

“اگر شرایط به گونه ای است که نمی توان امنیت تیم ها را تامین کرد، من اولین نفری هستم که می گویم، بیایید آن را برای همه مسابقات به یک مکان بی طرف منتقل کنیم. آیا فکر می کنید ما می خواهیم مهمانان محترم ما در پاکستان با شورش روبرو شوند. نه، ما به آنها اهمیت نمی دهیم. لطفاً اجازه دهید ما مسئول باشیم.

س: چرا احمدآباد نمی تواند محلی برای بازی هند و پاکستان باشد، همانطور که پاکستان در همان مکان در سال 2005 بازی کرد؟
ج: من هرگز این را نگفته ام. تنها چیزی که گفتم این است که هیچ کس از BCCI در مورد احمدآباد از ما چیزی نپرسیده است. به دلایلی عجیب، این قرار دادن گاری قبل از اسب است. شما از من می‌پرسید که آیا در احمدآباد بازی می‌کنیم یا نه، اما من به شما می‌گویم، سوال اصلی این است که آیا در هند بازی خواهیم کرد یا خیر؟ اگر هند در پاکستان بازی کند در هند بازی خواهیم کرد. اما اگر هند در پاکستان بازی نمی کند، چرا ما باید در هند بازی کنیم؟

بنابراین راه حل من این بود که اجازه دهید بازی هند و پاکستان در محل بی طرف برگزار شود. همین. شما نمی توانید کیک خود را بخورید و آن را هم بخورید.

حالا که به احمدآباد می‌آیم، اگر هند به پاکستان بیاید، امنیت VVIP را در هر مکان فراهم می‌کنیم و به جرات می‌توانم بگویم با شرایط متقابل به هند می‌رویم، اگر هند از ما بخواهد که در احمدآباد به صورت متقابل بازی کنیم، مشکلی نخواهیم داشت. ما هر جا که آنها بخواهند بازی خواهیم کرد، زیرا انتظار داریم که آنها امنیت لازم را برای ما فراهم کنند، همانطور که هند از ما می خواهد که اگر هند در پاکستان بازی کند، امنیت آنها را در هر مکانی تامین کنیم.

بنابراین رک و پوست کنده احمدآباد مسئله ای نیست. بیایید ابتدا بازی هند و پاکستان در کشورهای یکدیگر را حل کنیم.

س: اگر ACC با مدل هیبریدی چهار مسابقه ای موافقت کند، آیا پاکستان به عنوان مدل هیبریدی در هند در جام جهانی بازی می کند و پاکستان با هند در بنگلادش بازی می کند راه حل عملی نخواهد بود؟
ج: ببینید، موضوع در حال حاضر جام ملت های آسیا است. من دوست دارم مدل هیبریدی کار کند و موفق شود. این فرمولی برای جام جهانی و جام قهرمانان است. زیرا اگر هند از آمدن به پاکستان برای جام قهرمانان امتناع کند، ما مشکل خواهیم داشت. اگر پاکستان از رفتن به هند امتناع کند، مشکلی پیش خواهد آمد، اینطور نیست؟

علت اصلی نیامدن هند به پاکستان است. بنابراین یا اصلاً بازی نمی کنیم یا در حین جلو بردن توپ، سازش داریم. پس بیایید راه حلی داشته باشیم هند و پاکستان در تمام مسابقات – جام ملت های آسیا، جام جهانی، جام قهرمانان، در کشور یکدیگر با یکدیگر بازی نخواهند کرد. چیز مهمی نیست. بازی همچنان ادامه خواهد داشت.

س: در مدل ICC درآمد هند حدود 38.5 درصد است. این یک پیشنهاد است اما آیا با آن موافق هستید؟
پاسخ: ما از ICC خواسته ایم که جزئیات کامل ایده ها و فرمول های زیربنایی این مدل را در اختیار ما قرار دهد. ICC چیزی را برای ما فراهم کرده است که ما می خواهیم، ​​اما نه همه چیزهایی که می خواهیم. ما به ICC می نویسیم تا مفروضات زیربنایی این مدل و فرمول های مورد استفاده برای رسیدن به این مدل را در اختیار ما قرار دهد.

این کافی نیست که به ما بگوییم این ارقام هستند. طبق اساسنامه ICC، این حق هر عضو است که بداند کارها چگونه انجام می شود و تصمیمات خاصی چگونه اتخاذ می شود. ما منتظر آن جزئیات هستیم و آن را از آنجا خواهیم گرفت.