نتایج انتخابات کارناتاکا: با پیش‌بینی نظرسنجی‌های خروجی که حکم قطعی را پیش‌بینی می‌کنند، کنگره و BJP به دنبال JD(S) هستند. شروع شمارش در ساعت 8 صبح روز 13 می

نتایج انتخابات کارناتاکا: با پیش‌بینی نظرسنجی‌های خروجی که حکم قطعی را پیش‌بینی می‌کنند، کنگره و BJP به دنبال JD(S) هستند.  شروع شمارش در ساعت 8 صبح روز 13 می

(این داستان در ابتدا ظاهر شد در 12 مه 2023)

دهلی نو: نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا که با مناقشه داغ برگزار شد روز شنبه اعلام خواهد شد. شمارش آرا از ساعت 8 صبح در 36 مرکز در سراسر ایالت آغاز خواهد شد و مقامات نظرسنجی انتظار دارند تا اواسط روز تصویر روشنی از نتیجه نمایان شود.

نظرسنجی خروجی کارناتاکا: BJP و کنگره نتایج نظرسنجی را رد کردند، هر دو مدعی تشکیل دولت بعدی هستند

رای گیری برای مجمع ایالتی 224 عضوی کارناتاکا در حالی به پایان رسید که کنگره و BJP کارزار فشرده ای را انجام دادند. دو نظرسنجی خروجی یک پیروزی راحت را برای کنگره پیش‌بینی می‌کردند، اما اکثر نظرسنجی‌های خروج یک مجلس معلق در ایالت را پیش‌بینی کردند. اکنون همه نگاه ها به 23 اردیبهشت، روز شمارش آرا است. هر دو حزب مدعی هستند که در انتخابات پیروز خواهند شد و دولت را تشکیل خواهند داد. JD(S) نیز یک کمپین پرشور را به رهبری اچ دی کوماراسوامی، وزیر ارشد سابق اداره کرد. نظرسنجی‌های خروجی نشان می‌دهد که JD(S) ممکن است به عنوان پادشاه ظاهر شود.

ثروت انتخاباتی رهبران ارشد — باساواراج بومای، رئیس BJP، سیددارامایا و دی.کی.

ترتیبات امنیتی دقیقی در سرتاسر ایالت، به ویژه در مراکز شمارش شمارش و اطراف آن، برای جلوگیری از هر گونه حادثه ناگوار اتخاذ شده است.

این ایالت در رای گیری روز 10 مه، برای انتخاب نمایندگان مجمع 224 عضو، مشارکت “رکورد” 73.19 درصدی را ثبت کرد.

در حالی که اکثر نظرسنجی‌های خروجی پیش‌بینی رقابت تنگاتنگی بین کنگره و BJP را می‌دهند، رهبران دو حزب بر سر نتیجه به نظر می‌رسند، در حالی که به نظر می‌رسد JD(S) منتظر یک حکم معلق است که به آن امکان می‌دهد نقشی در بار دیگر تشکیل دولت

« بازگشت به داستان های توصیه

صفحه-1 تغییر اندازه-1

اکثر نظرسنجی ها به کنگره نسبت به BJP حاکم برتری داده اند، در حالی که احتمال برگزاری یک مجلس معلق در ایالت را نیز نشان می دهند. BJP حاکم پس از سرمایه گذاری در قاتل مودی، به دنبال شکستن یک جنجال نظرسنجی 40 ساله است. جایی که مردم هرگز به حزب فعلی رای نداده‌اند که به قدرت برسد، در حالی که کنگره امیدوار است یک پیروزی تقویت‌کننده روحیه به آن فرصت و حرکت بسیار مورد نیاز برای قرار گرفتن خود به عنوان بازیگر اصلی اپوزیسیون در انتخابات 2024 لوک سبها بدهد.

همچنین باید منتظر ماند و دید که در صورت صدور حکم قطعی، همانگونه که JD(S) به رهبری HD Deve Gowda، نخست وزیر سابق، با در دست داشتن کلید تشکیل دولت، به عنوان یک “پادشاه ساز” یا یک “پادشاه” ظاهر خواهد شد. در گذشته انجام شده است.

“دولتی با اکثریت کامل” سخنان قوی رهبران همه احزاب سیاسی در طول مبارزات انتخاباتی با دسیبل بالا و بدون منع بود، زیرا آنها بر دریافت یک دستور روشن برای تشکیل یک دولت قوی و باثبات، برخلاف آنچه پس از آن اتفاق افتاد، تاکید کردند. نظرسنجی 2018

آیا شاهد تکرار سال 2018 خواهیم بود؟
سپس BJP با کسب 104 کرسی به عنوان تنها بزرگترین حزب ظاهر شد، پس از آن کنگره با 80 کرسی و JD(S) 37 کرسی قرار گرفتند. همچنین یک عضو مستقل وجود داشت، در حالی که حزب BSP و کارناتاکا پراگنیاوانتا جاناتا (KPJP) هر کدام یک قانونگذار داشتند. انتخاب شده است.

در انتخابات 2018، کنگره 38.04 درصد آرا را به خود اختصاص داد و پس از آن BJP (36.22 درصد) و JD (S) (18.36 درصد) قرار گرفتند.

در حالی که هیچ حزبی در آن زمان اکثریت واضحی را به دست نیاورد و در حالی که کنگره و JD(S) در تلاش برای ایجاد اتحاد بودند، BS Yediyurappa از BJP که بزرگترین حزب بود، ادعای خود را مطرح کرد و دولت را تشکیل داد. با این حال، در عرض سه روز، قبل از رای اعتماد، منحل شد، زیرا مرد قدرتمند حزب زعفران قادر به جمع آوری تعداد مورد نیاز نبود.

متعاقباً، ائتلاف کنگره-JD(S) با کوماراسوامی به عنوان CM، دولت را تشکیل داد، اما این قانون متزلزل در 14 ماه از بین رفت که با استعفای 17 قانونگذار ائتلاف حاکم و متعاقباً فرار آنها به BJP آغاز شد. این امکان بازگشت BJP به قدرت را فراهم کرد. در نظرسنجی‌هایی که متعاقباً در سال 2019 برگزار شد، حزب حاکم 12 کرسی از 15 کرسی را به دست آورد.

نظرسنجی‌های کارناتاکا 2023: در شرایطی که مجلس معلق است، بدانید کنگره و JD(S) چگونه می‌توانند از اتحاد حداکثر استفاده را ببرند.

نویسنده و روزنامه نگار سوگوتا سرینیواساراجو نظرات خود را در مورد اینکه اگر کنگره از 5 تا 10 کرسی کوتاه بیاید و اینکه چگونه اتحاد کنگره و JD-S می تواند برای تشکیل دولت در ایالت کار کند، به اشتراک گذاشت. او گفت که JD-S پورتفولیوهای کلیدی را حفظ خواهد کرد و آنها می توانند نامزدی از یک کاست خاص را برای پست وزیر ارشد نشان دهند.

در مجلس خروجی، BJP حاکم دارای 116 نماینده مجلس نمایندگان است، پس از آن کنگره 69، JD(S) 29، BSP یک، مستقلین دو، رئیس یک و شش نفر خالی (به دنبال مرگ و استعفا برای پیوستن به احزاب دیگر قبل از انتخابات).

نظرسنجی کارناتاکا 2023: اگر JD(S) و BJP به هم گره بخورند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نویسنده و روزنامه نگار سوگوتا سرینیواساراجو گفت که در صورت بروز موقعیتی بعید است که JD-S با BJP همراه شود، اما اگر کوماراسوامی با حزب زعفران همراه شود، درجه احتیاط بیشتری در ذهن او وجود خواهد داشت. او گفت که این کار برای JD (S) آسان نخواهد بود، زیرا اگر با BJP همراهی کنند، باید در آینده نیز بر سهم رای خود تمرکز کنند.

“JD(S) تصمیم گرفته است از چه کسی حمایت کند”
در همین حال، تنویر احمد، سخنگوی ملی JD (S) روز جمعه گفت که آنها قبلاً تصمیم گرفته اند که پس از اعلام نتایج از کدام حزب برای تشکیل دولت حمایت کنند.

وی گفت: “ما قبلاً تصمیم گرفته ایم که با چه کسی دولت تشکیل دهیم. در زمان مناسب آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.”

“ما برنامه های خاصی برای بهبود کارناتاکا داریم. و می دانیم که چه کسی قادر به تحقق آن است. حزب می داند که چه کسی قرار است برای موضوعاتی مانند توانمندسازی زنان، کشاورزان، آموزش، اشتغال و غیره کار کند و ما نیز با همین کار پیش خواهیم رفت. ،” او اضافه کرد.

در همین حال، کنگره و BJP هر دو گفتگو با JD (S) برای اتحاد پس از نظرسنجی را رد کرده اند، و هر کدام ادعا می کنند که به راحتی از مرز اکثریت 113 عبور خواهند کرد.
(با ورودی های نمایندگی ها)