ناگا هوو از سخنرانی فرماندار RN Ravi در روز دولت اظهار تاسف کرد

گواهاتی: اوج قبایل ناگا ، Naga Hoho از سخنرانی فرماندار Nagaland RN Ravi در آستانه 58 مین روز ملیت Nagaland ابراز شوک کرد.

هووهو گفت که پرچم و قانون اساسی ملی هند افتخار مردم هند است ، بنابراین ناگاس نیز پرچم و قانون اساسی ما را دارد.

هووهو در بیانیه ای اظهار داشت: “آنچه بیشتر تکان دهنده است ، به نظر می رسد راوی که همچنین گفتگوی مذاکرات صلح هند و ناگا است ، از کنوانسیون بحث برانگیز مردم ناگا (NPC) و ایجاد یک کشور بحث برانگیز تجلیل می کند. Naga Hoho نمی تواند از چنین اظهارات توهین آمیز طرف مقابل حمایت می کنیم و بنابراین ما بیانیه ای را که وی گفته است به درستی محکوم می کنیم. ”

هوهو اضافه کرد: “ما هرگز انتظار چنین سخنان متضادانه ای از یک رابط باهوش ، باهوش و احترام به نفس که قرار است منادی صلح باشد را نداریم. متأسفانه تمام گفته های RN Ravi برای ایجاد تفرقه بین ناگاس مطابق با قلمرو منطقه ای و مصنوعی است”

این سازمان گفت که هیچ استانداری در گذشته منشور 16 ماده ای مطالبات را احیا نکرده است. “آنچه باعث شد

آیا شما بعد از 57 سال دولت بودن وقتی مذاکره کنندگان دولت هند و ناگا در تلاشند برای حل و فصل قطعنامه بالاتر از 16 نقطه ، به شدت در مورد موضوعات بحث برانگیز علاقه مند شوند؟ آیا پدران بنیانگذار ایالت ناگالند یک شب را در جنگل برای آزادی و آنچه که منشور 16 ماده ای پیشنهاد و تقاضا به GoI ارائه دادند ، سپری کردند؟ آیا فکر می کنید مشکل ناگا به شورشیان مسلح مربوط می شود و چه کسی خشونت را آغاز کرده است؟ چرا اگر قطعنامه / پیشنهاد 16 نقطه ای حل و فصل نهایی است ، دولت جمهوری اسلامی در سال 1964 و 1997 موافقت نامه آتش بس دیگری امضا کرد؟ اسلحه افراد خارج از ایالت ناگالند با الهام از ایدئولوژی و تاکتیک های مائوئیست چه کسانی هستند؟ چه کسی به مادران و خواهران ما تجاوز کرده و تعداد زیادی از کلیساهای ما را ویران و سوزانده است؟ آیا نیروهای اشغالگر نیستند؟

در واقع ، مسئله سیاسی ناگا تنها به مردم ناگا تعلق دارد و نه افراد خارجی. کدام نهاد واحد ادعا می کند تنها حق رای دادن را بر عهده دارد؟ ذینفعان اصلی مسئله Naga چه کسانی هستند؟ آیا شما نیستید که ذینفعان اولیه و ثانویه را ایجاد کرده اید؟ بدون شک ، قلب ناگالند در دهکده های خود که در سال 1958 اقدام به چرخه جمع سازی کرده بود ، می تپد. پرچم و قانون اساسی ملی هند افتخار مردم هند است ، بنابراین ناگاس نیز پرچم و قانون اساسی ما را دارد. چه کسی برخلاف دروغ گفتگو می کند و دروغ می گوید؟ . ”

هوو سedال کرد ، “آیا شما کسی نیستید که توافقنامه چارچوب را سو mis تفسیر کردید؟ اگر مذاکرات در 31 اکتبر 2019 به پایان رسید ، چرا GoI پس از ایجاد سیاست شکاف و نابودی ، مقامات IB را به شرکت در مذاکرات صلح هند و ناگا هدایت کرد؟ اگر هند مسئله سیاسی ناگا برای ناگاس ناگالند است ، حل و فصل سیاسی جامع شما کجاست و چه کسی توافق نهایی را متوقف یا به تأخیر می اندازد؟ اگر نتوانیم راه حلی دوستانه پیدا کنیم و با اراده محض سیاسی به نتیجه ای منطقی برسیم ، جاودانه خواهیم ماند و همه ما خواهیم مرد ، اما مسئله ناگا همیشه سبز خواهد ماند. ”