میانمار: هند خواستار توقف خشونت از سوی همه طرف‌ها در میانمار شد

هند روز پنجشنبه خواستار توقف خشونت ها از سوی همه طرف ها در میانمار شد، چند روز پس از آن که حکومت نظامی میانمار به حملات هوایی در منطقه ساگاینگ این کشور متوسل شد و بیش از 100 نفر را کشت. ارتش میانمار از حملات هوایی برای هدف قرار دادن مخالفان خود و کسانی که علیه رژیم حاکم که در فوریه 2021 قدرت را در دست گرفت، استفاده می کند.

آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در یک نشست خبری بر همه چیز هند برای بازگشت صلح، ثبات و دموکراسی در میانمار تاکید کرد.

حملات هوایی روز سه‌شنبه در شهرک کانبالو در منطقه ساگاینگ مرکزی به عنوان یکی از مرگبارترین حملات پس از تسخیر قدرت توسط ارتش و سرنگونی دولت منتخب آنگ سان سوچی تلقی می‌شود.

او گفت: “ما گزارش های نگران کننده ای از خشونت در 11 آوریل در نزدیکی شهرک کانبالو در منطقه ساگاینگ میانمار دیده ایم. ما به عنوان همسایه و دوست مردم میانمار بارها خواستار توقف خشونت از سوی همه طرف ها و حل مسالمت آمیز همه مسائل شده ایم.” گفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره حملات هوایی گفت: «هند دوباره خواستار بازگشت صلح، ثبات و دموکراسی در میانمار است.

بر اساس گزارش ها، حدود 130 نفر از جمله زنان و کودکان در حملات هوایی روز سه شنبه در شهر کانبالو در منطقه ساگاینگ مرکزی کشته شدند.

این حمله به عنوان یکی از مرگبارترین حملات هوایی از زمان به دست گرفتن قدرت توسط حکومت نظامی در دو سال پیش در نظر گرفته می شود. در 1 فوریه 2021، ارتش در کودتا قدرت را به دست گرفت و پس از بازداشت سوچی، برنده جایزه نوبل و دیگر رهبران اتحادیه ملی برای دموکراسی (NLD) وضعیت اضطراری را اعمال کرد.

این کشور شاهد تظاهراتی است که خواستار احیای دموکراسی بودند.

میانمار یکی از همسایگان استراتژیک هند است و مرزی به طول 1640 کیلومتر با تعدادی از ایالت های شمال شرقی از جمله ناگالند و مانیپور مورد حمله ستیزه جویان دارد.