موضوع: پرونده شورش‌های دهلی 2020: دادگاه SI را برای تحقیقات ناقص بازداشت و موضوع را به کمیسر پلیس ارجاع داد.

دادگاهی در اینجا افسر تحقیق را در پرونده ای مربوط به شورش های شمال شرق دهلی در سال 2020 به دلیل “رفتار غیر عادی و غیرحرفه ای” خود رد کرد و موضوع را برای ارزیابی تحقیقات به کمیسر پلیس سانجی آرورا ارجاع داد. جلسات تکمیلی قاضی پولاستیا پراماچالا در حال رسیدگی به پرونده ای بود که توسط پاسگاه پلیس خواجوری خاص به اتهامات مختلف از جمله اغتشاش، سرقت، سرقت و آتش سوزی علیه برخی افراد ثبت شده بود.

قاضی گفت: “من مناسب می دانم که این موضوع را به کمیسر پلیس ارجاع دهم تا تحقیقات انجام شده توسط SI Vipin Kumar در این پرونده و همچنین … انجام گزارش نادرست حقایق به افسر بالاتر خود را ارزیابی کند.” در دستوری که هفته گذشته به تصویب رسید گفت.

ده شکایت در این پرونده وجود دارد و دادگاه قبلاً در اول ماه مه از معاون کمیساریای پلیس (شمال شرق) در مورد زمان وقوع هر حادثه به همراه مدارک مربوطه توضیح خواسته بود.

“موضوع به DCP ارجاع داده می شود تا تحقیقات انجام شده توسط IO اولیه (کومار) را ارزیابی کند، که مواد کافی را در پرونده قرار نداده است… تا نشان دهد که چه تحقیقات دقیقی در هر شکایت انجام شده است… و برای نشان دادن با ارجاع دادگاه در دستور قبلی خود آورده است: به مدارک قابل قبول، زمان وقوع هر یک از این حوادث و مبنای اشاره انگشت به سوی متهمان برای هر یک از این حوادث.

قاضی گفت که طبق گزارش DCP، در جریان دادرسی بعدی در 10 مه، افسر برای گزارش از IO خواسته بود و چون مشخص نبود، افسر خانه ایستگاه فعلی (SHO) و کومار هدایت شدند تا اطلاعات لازم را ارائه کنند. دادگاه با خلاصه ای خاص تر

قاضی با اشاره به این گزارش گفت: همچنین به دستیار کمیسر پلیس و نیروی انتظامی کلانتری خواجوری خاص دستور داده شد تا کل پرونده را بررسی و در صورت نیاز از تحقیقات بیشتر توسط یک مقام قضایی دیگر اطمینان حاصل کنند.

قاضی گفت SI Kumar در گزارش خود به افسر مافوق اشاره کرده است که یکی از شاکیان Sameeja گفته است که گروهی از مردم در 25 فوریه 2020 در ساعت 11 صبح خانه ها را به آتش کشیده اند. قاضی خاطرنشان کرد: اگرچه 10 شکایت در این پرونده مطرح شده است، اما در برگه اتهام و اظهارات شاهدان به زمان وقوع چندین حادثه اشاره نشده است.

قاضی گفت: اگرچه IO 10 شکایت در این پرونده ثبت کرده است، اما در چندین شکایت و اظهارات دیگر… از این قربانیان، زمان وقوع حادثه ذکر نشده است.

ASJ گفت که این سناریو علاوه بر اینکه نمونه ای از یک “رویکرد گاه به گاه” به تحقیقات است، همچنین به “شیوه ای که در آن شکایات شاکیان مختلف از سوی کومار خنثی می شود” اشاره می کند.

قاضی گفت: “رویکرد اعتراض آمیز SI به اینجا ختم نمی شود. او ماجراجویی کرد تا حقایق اشتباه را به DCP گزارش کند تا بگوید سامیجا شاکی در شکایت خود ساعت 11 صبح را ذکر کرده است.”

قاضی گفت: “از آنجایی که SI Vipin Kumar در حال حاضر در کنترل DCP (شمال شرقی) کار نمی کند و از آنجایی که ادامه رفتار غیرحرفه ای و غیرحرفه ای وی توسط این دادگاه مشاهده می شود، مناسب می دانم این موضوع را به کمیسر پلیس ارجاع دهم.” اضافه.

قاضی تاکید کرد که زمان وقوع این حادثه “ضروری ترین قسمتی است که باید بررسی شود” و دادگاه به دلیل “تحقیقات ناقص انجام شده تا کنون” نتوانست اتهاماتی را تعیین کند.

قاضی گفت: از آنجایی که زمان وقوع این حوادث بررسی نشد، دادگاه نتوانست به شواهد و مدارک مربوط به حوادث رسیدگی کند تا همدستی متهم را بیابد.

قاضی گفت: “به SHO و IO فعلی دستور داده می شود تا اقدامات سریعی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که تحقیقات بیشتر در اولین زمان ممکن تکمیل می شود. در طول تحقیقات بیشتر آنها باید به سوالاتی که قبلاً توسط این دادگاه مطرح شده است رسیدگی کنند.”

این موضوع برای رسیدگی بیشتر در تاریخ 20 جولای ارسال شده است.