موسسه آموزشی و تحقیقاتی پزشکی نامو: PM Modi پردیس جدید تنها کالج پزشکی را برای UT Dadra و Nagar Haveli، Daman و Diu افتتاح می کند.

نخست وزیر نارندرا مودی در 17 آوریل پردیس جدید موسسه آموزش و تحقیقات پزشکی NAMO، تنها کالج پزشکی در UT دادرا و ناگار هاولی و دامان و دیو را افتتاح خواهد کرد. این موسسه که از یک ساختمان اجاره ای کار می کرد، اکنون قرار است به پردیس خود در 35 هکتار در سیلواسا تغییر مکان دهد. این منطقه به چراغ امید و نمادی از آرزوهای روزافزون مردم منطقه که حدود 40 درصد آنها را قبایل تشکیل می دهند، تبدیل شده است.

نخست وزیر مودی سنگ بنای کالج پزشکی را در سال 2019 گذاشته بود.

این زیرساخت با هزینه ای بالغ بر 203 کرور روپیه ساخته شده است و دارای امکانات رفاهی پیشرفته مانند کتابخانه چند طبقه، بلوک دانشگاهی با چهار سالن سخنرانی و یک سالن نمایش، خانه باشگاه، محل اقامت برای اساتید و خوابگاه ها می باشد. دانش آموزان، و تدارک بازی های فضای باز و سرپوشیده.

دکتر آرون تی، دبیر بهداشت منطقه اتحادیه، گفت: «پیگیری آموزش عالی، به ویژه آموزش پزشکی، برای دانشجویان دادرا و ناگار هاولی و دامان و دیو رویایی دور از ذهن بوده است.

“پیش از این، قبل از تاسیس کالج پزشکی، تنها 10-12 دانشجو از قلمرو اتحادیه می توانستند از سهمیه استخر مرکزی که هر سال به منطقه اتحادیه اختصاص داده می شود، از صندلی در دانشکده های پزشکی در سراسر هند استفاده کنند.”

او گفت که قلمرو اتحادیه تنها در سال 2019 می تواند یک کالج پزشکی ایجاد کند که با حمایت و راهنمایی وزارت امور داخلی اتحادیه و وزارت بهداشت، موسسه آموزش و تحقیقات پزشکی NAMO شروع به کار کرد.

دکتر رامچاندرا گویال، رئیس موسسه آموزش و تحقیقات پزشکی NAMO، گفت که این کالج پزشکی در سال تحصیلی 20-2019 با ظرفیت 150 دانشجوی MBBS آغاز به کار کرد. این تعداد به تدریج به 177 با 27 صندلی برای دانش آموزان از بخش های ضعیف اقتصادی افزایش یافته است. در حال حاضر 682 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند. گویال گفت: «هدف افزایش تعداد کرسی ها به 200 کرسی است.

میتش جا، دانشجوی سال سوم، گفت که برخلاف دانش‌آموزان شایسته نسل‌های قبلی‌اش که مجبور بودند برای رسیدن به تعداد محدودی از صندلی‌های پزشکی از قلمرو اتحادیه بجنگند تا رویای خود را برای پزشک شدن برآورده کنند، خود را خوش‌بخت می‌دانست.

جاا گفت: “از زمان استقلال هیچ کالج پزشکی در قلمرو اتحادیه وجود نداشته است. من خوشحالم که می توانم تحصیلات پزشکی را دنبال کنم.”

جها همچنین از سفر نخست وزیر برای افتتاح پردیس جدید هیجان زده است و مشتاقانه منتظر تعامل با او است.

او افزود: «از اینکه نارندرا مودی نخست وزیر را ببینم بسیار هیجان زده هستم.

این تغییر در منطقه توسط Mehak Bhasara، دانشجوی سال اول از جامعه قبیله ای خلاصه شده است. او اهل روستای راندا در ناحیه سیلواسا است.

او گفت: “هیچ کس در خانواده من، حتی در کل روستای من، نمی تواند پزشک شود. این از خوش شانسی من است که یک دانشکده پزشکی در دادرا و نگر هاولی ایجاد شده است.” دکتر

او گفت که از طریق این کالج پزشکی، دانشجویان خانواده های فقیر نیز می توانند رویاهای خود را برای ادامه تحصیل پزشکی محقق کنند.

بیمارستان مدنی شری وینوبا باوه که در چهار کیلومتری دانشکده پزشکی قرار دارد، نیازهای کل جمعیت منطقه اتحادیه و روستاهای مجاور گجرات و ماهاراشترا، علاوه بر سایر ایالت‌ها را تامین می‌کند.

این بیمارستان که در سال 1952 راه اندازی شد و قبلاً به عنوان بیمارستان کلبه شناخته می شد، یک مرکز 60 تختخوابی با حداقل امکانات رفاهی قبل از گسترش به 316 تخت بود. در حال حاضر با 650 تخت کار می کند و به 1270 تخت ارتقا یافته است.

علاوه بر موسسه تحقیقات و آموزش پزشکی NAMO، مودی همچنین سنگ بنای بیمارستان پیشنهادی آیورودا و مرکز سلامتی را خواهد گذاشت، که برنامه ریزی شده است تا در منطقه ای آرام در نزدیکی سد مادوبان در زمینی به مساحت 40 هکتار با محیطی سرسبز ایجاد شود. هزینه آن 70 میلیارد تومان برآورد شده است.