مودی کنگره را به همسویی با ضد ملیت ها برای کسب رای متهم می کند

نارندرا مودی، نخست وزیر، روز چهارشنبه در تجمعی در مودبیدری داکشینا کانادا مدعی شد که کنگره برای کسب آرا با عناصر ضد ملی همسو می شود.

مودی مدعی شد: “انفجار بمبی سال ها پیش در راجستان اتفاق افتاد. دولت کنگره چنان کار کرد که همه مقصران آزاد شدند.” دادگاه عالی راجستان چهار متهم پرونده انفجار بمب سال 2008 جیپور را به دلیل نداشتن شواهد کافی اخیرا تبرئه کرده بود. ایالت بعداً وکیل کل اضافی را به دلیل عدم استدلال مؤثر در مورد پرونده اخراج کرد و قول داد که علیه حکم در دادگاه عالی تجدید نظر کند.

در یک گردهمایی در آنکولای اوتار کانادا، در اواخر روز، مودی تلاش کرد وعده کنگره برای ممنوعیت باجرانگ دال را با لرد هانومان مخلوط کند. او گفت: «هنگامی که برای رأی‌گیری می‌روید، قبل از اینکه دکمه را فشار دهید، فقط شعار «جای باجرنگ بالی» را بخوانید و کنگره را مجازات کنید.

مودی با درخواست از رای دهندگانی که برای اولین بار رای می دهند، گفت که رای آنها همان چیزی است که آینده کارناتاکا را تعیین می کند. او گفت: “تنها یک دولت باثبات BJP می تواند آینده ای مرفه را برای شما تضمین کند.”

مودی گفت که او اولین نخست‌وزیر است که در چهار دهه گذشته از اوتار کانادا بازدید کرد. مودی همچنین در تجمعی در Bailhongal در Belagavi به جاناتا دال سکولار، به همراه کنگره، حمله کرد و JDS را «حزب تک خانواده» خواند. او گفت: “یک شباهت دیگر بین کنگره و JDS وجود دارد. اولی یک حزب سه ایالتی است، در حالی که دومی یک حزب سه ناحیه است.”