مهارت های دیجیتال | هند دیجیتال: چگونه هند می تواند به یک مرکز مهارت های دیجیتال برای جهان تبدیل شود؟

مهارت های دیجیتال |  هند دیجیتال: چگونه هند می تواند به یک مرکز مهارت های دیجیتال برای جهان تبدیل شود؟

به گفته آنانت ماهشواری، رئیس مایکروسافت هند، “فرصت قابل توجهی برای قرار دادن هند به عنوان یک مرکز دیجیتال جهانی برای داده ها و هوش مصنوعی (AI) وجود دارد که امکان سرمایه گذاری، مشاغل و نوآوری را فراهم می کند.

هند این شانس را دارد که در یک محیط فناوری در حال تحول به مرکز استعدادهای دیجیتالی جهان تبدیل شود. تا سال 2025، تقاضا برای تخصص در فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، روبات‌ها و علم داده 20 برابر بیشتر از عرضه خواهد بود. این فرصت‌های عظیمی را ایجاد می‌کند، زیرا فناوری اکنون در هر بخش از زندگی ما گنجانده شده است. نحوه پذیرش و استفاده کشورها از فناوری برای اقتصادهای ملی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

در هند، مهارت‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در حال حاضر به تغییر سریع بخش‌های اصلی مانند مراقبت‌های بهداشتی، خدمات شهروندان، MSME، کشاورزی و تولید کمک می‌کنند. این مهارت ها همچنین به ایجاد یک محیط قابل اعتماد و امن برای ترویج نوآوری ها کمک می کند. در عصر دیجیتال، اعتماد ضروری است و سازمان‌ها برای ادامه گسترش ایمن به اکوسیستم‌های دیجیتال و داده‌ای قابل اعتماد نیاز دارند.

استراتژی های اتخاذ شده در سراسر جهان
نبرد برای تبدیل شدن و دیده شدن به عنوان یک مرکز مهارت دیجیتال در سراسر جهان داغ شده است. به عنوان مثال، امارات متحده عربی اعلام کرده است که قصد دارد واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی و جذب کارمندان فناوری برتر را افزایش دهد تا این کشور را به مرکز سرمایه گذاری ترجیحی برای مشاغل فناوری تبدیل کند.

چندین کشور دیگر، از جمله بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا، در حال تجدید نظر در طرح هایی مانند تسریع صدور ویزا برای صنایع در معرض خطر و ترویج ویزا برای نامزدهای بسیار موفق هستند. استعدادهای دیجیتالی از یک ذهنیت دیجیتال اول سرچشمه می گیرند، که بر اساس نظرسنجی Capgemini، شامل توانایی های سخت دیجیتالی مانند تجزیه و تحلیل داده ها و مهارت های نرم مانند داستان سرایی است.

آی استوک

وضعیت هند چگونه است؟
هند با اتخاذ مهارت های زیر جایگاه خود را در عصر دیجیتال تقویت کرده است.

  • سیاست آموزش ملی را اعمال کنید: یادگیری مستمر، اعتبارات مهارتی، نوآوری دانشگاهی در سطح جهانی، یادگیری تجربی، و توسعه دانشکده بر کیفیت و نتایج تمرکز دارد.
  • توانمندسازی زنان: تشویق بیشتر زنان به مشارکت در جریان کاری با استانداردهای کاری ترکیبی. اصلاح موسسات آموزش صنعتی و آموزش حرفه ای پلی تکنیک.
  • تشویق توسعه مهارت: در دوره های اولیه بخش کامپیوتر، معافیت های مالیاتی برای کمک به شرکت های چند ملیتی در ایجاد حضور جهانی در هند ضروری است. هند برنامه هایی را توسعه داده است که مهارت های تجاری را نه تنها برای اهداف خود بلکه به نفع کل اکوسیستم ارتقا می دهد.
  • روش‌های یادگیری نوآورانه را تحقیق کنید: استفاده از برنامه‌های بازآموزی در مقیاس بزرگ، نه فقط برای گواهی، بلکه برای ارزیابی. هند همچنین در حال سرمایه گذاری در ایجاد اطلاعات رایگان در سطح جهانی است که می تواند توسط هر کسی استفاده شود و با یک سیستم صدور گواهینامه معتبر مرتبط است. این کشور در حال بررسی روش‌هایی برای افزایش استعدادهای داخلی است و قصد دارد بزرگترین استعدادهای جهانی را برای تسریع مهارت‌ها برای دوره بعدی رشد و نوآوری جذب کند.

تأثیر همه گیری در هند
ما در یک محیط فوق دیجیتال و بدون تماس زندگی می کنیم که برای مدتی ادامه خواهد داشت. و فناوری به ویژه در زمینه آموزش یک راه نجات بوده است. فناوری فقط یک ابزار است. خیلی به نحوه به کارگیری آن بستگی دارد. این بیماری همه گیر به ما آموخته است که جهان ترکیبی از انسان و فناوری خواهد بود که هر کدام نقشی را ایفا می کنند. مشکل درک کارکردهای افراد است که مستلزم تغییر قابل توجهی در مهارت ها، دیدگاه و نگرش است. ما باید خود را با این محیط دیجیتالی جدید وفق دهیم. این بیماری همه گیر تحول کسب و کار دیجیتال را تسریع کرده است و فرصت های قابل توجهی را برای همه شرکت ها ایجاد کرده است. با توجه به مشتری مداری صنعت فناوری اطلاعات هند، فضای تقاضا بسیار مطلوب است و چندین کسب و کار اعلام کرده اند که می خواهند در این سال مالی دو رقمی رشد کنند. آخرین باری که صنعت دیجیتال بیش از 10 درصد افزایش یافت در سال 16-2015 بود. نرخ رشد مرکب سالانه آن (CAGR) از آن زمان تا سال 2020-21 7٪ بود در حالی که نرخ رشد سرانه آن 5٪ بود.

پتانسیل بازار جهانی
بزرگترین فرصت برای هند، ایجاد استعدادهای دیجیتالی برای جهان آینده است. ما در میان با استعدادترین رهبران جهان خواهیم بود. بزرگترین مزیت رقابتی هند نیروی کار آن خواهد بود. کسب‌وکارها به جایی می‌روند که استعداد دارند و تصمیمات سرمایه‌گذاری‌شان بر این اساس خواهد بود.

نوآوری تحت رهبری مردم ممکن است به هند کمک کند تا قوانین بازی را تغییر دهد. اگر به نوآوری به عنوان چیزی فراتر از یک ابزار تکنولوژیکی دیگر بلکه حلال مشکل نگاه کنیم، می توانیم با بحران های متعدد مقابله کنیم. هوش مصنوعی موضوعی است که بر دنیای فناوری حکومت خواهد کرد. هند می تواند در تفکر در مورد چگونگی ایجاد و استفاده مسئولانه از فناوری پیشرو باشد.

نتیجه

در نتیجه، می‌توانیم ادعا کنیم که هند یک مرکز مهارت‌های دیجیتال برای جهان است و فرصت‌های بیشتری برای شهروندان ماهر خود ایجاد می‌کند. ایجاد یک اکوسیستم استعدادهای دیجیتال سالم به ما این امکان را می دهد که برای آینده آماده تر باشیم و از چشم انداز آینده دیجیتال سرمایه گذاری کنیم.

(نویسنده رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل جهانی C Ahead است)

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.