من سیتی پس از شکست آرسنال مقابل برایتون در آستانه قهرمانی

منچسترسیتی پس از شکست 3-0 آرسنال مقابل برایتون، در آستانه قهرمانی در لیگ برتر قرار دارد.

تیم میکل آرتتا با گل های خولیو انسیسو، دنیز اونداو و پرویس استوپینان در نیمه دوم در ورزشگاه امارات تکان خورد.

رتبه دوم آرسنال با چهار امتیاز پس از سیتی و شکست توپچی ها در ناتینگهام فارست در روز شنبه باعث می شود مردان پپ گواردیولا پنجمین عنوان قهرمانی خود را در شش سال گذشته به دست آورند.

پیروزی 3-0 سیتی مقابل اورتون در اوایل روز یکشنبه با گلزنی ایلکای گوندوگان و آخرین گل ارلینگ هالند، آنها را در فاصله نزدیکی از عنوان قهرمانی قرار داد.

باخت غم انگیز آرسنال باعث می شود که جام نقره ای تقریباً در منچستر باقی بماند.

« بازگشت به داستان های توصیه


حتی اگر آرسنال فارست را شکست دهد، سیتی در صورت شکست چلسی در ورزشگاه اتحاد در بازی بعدی خود در 21 می، برای سومین فصل متوالی قهرمان خواهد شد. گواردیولا پس از پیروزی سیتی در گودیسون پارک، از توانایی تیمش برای تسلط بر عنوان قهرمانی لذت برد. در حالی که برای لیگ قهرمانان و جام حذفی نیز رقابت می کند. سیتی در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز چهارشنبه با تساوی 1-1 میزبان رئال مادرید خواهد بود و در فینال جام حذفی به مصاف منچستریونایتد می رود.

گواردیولا گفت: “این یک رویا است که در اینجا به واقعیت تبدیل شده است. تنها تیم در اروپا که در تمام رقابت ها می جنگد.”

از دقیقه اول بازی را در دست گرفتیم. این عملکرد درخشانی در پایان فصل بود.

“هنوز تمام نشده است، در لیگ برتر هرگز تمام نشده است. من به بازیکنان گفتم سعی کنید آرامش داشته باشید و فقط کاری را که در چهار یا پنج سال گذشته انجام داده اید انجام دهید.”

سیتی سه بازی برای انجام دارد، درگیری با چلسی و پس از آن به برایتون و برنتفورد سفر می کند، در حالی که آرسنال پس از سفر به فارست تنها یک بازی خانگی مقابل وولوز دارد.

در حالی که سیتی آزمایش شده به سمت خط پایان حرکت می کند، تیم جوان آرسنال تلاش خود را برای کسب اولین عنوان از سال 2004 خفه کرده است.

چهار بازی اخیر بدون برد آرسنال، از جمله شکست 4-1 در برابر سیتی، به رقبای خود اجازه داد تا مقام اول را به دست آورند، فرصتی که آنها به شکلی بی رحمانه از آن استفاده کرده اند.

گوندوگان هافبک سیتی گفت: “ما تیم بسیار باتجربه ای داریم و این واقعاً موقعیت جدیدی برای ما نیست که در چند بازی آخر فصل با شخص دیگری رقابت کنیم.”

“حاشیه اشتباهات بسیار اندک است، ما این را می دانیم و اینکه در گذشته توانسته ایم این لحظات را زندگی کنیم به ما کمک زیادی می کند.”

اگرچه به نظر می رسد که چالش غیرمنتظره آرسنال برای عنوان قهرمانی شکست بخورد، اما هنوز هم پس از بیش از یک دهه عدم موفقیت، فصل بسیار دلگرم کننده ای برای شمال لندنی ها بوده است.

هیچ شرم آور نیست که به تیمی از کلاس سیتی که سه گانه را تعقیب می کند، دوم شود، اگرچه آرتتا ناامید خواهد شد که نتوانسته است پس از مدت ها رهبری جدول را ادامه دهد.

آرتتا گفت: “ما یک گل احمقانه در خارج از خانه دادیم و تیم هیچ پاسخی از 2-0 نداشت. ما باید برای نیمه دوم از مردم خود عذرخواهی کنیم. این قابل قبول نبود.”

از نظر ریاضی، هنوز ممکن است، اما فکر کردن به آن غیرممکن است. ما باید نتیجه را هضم کنیم، دلیل آن را بفهمیم و واکنش متفاوتی داشته باشیم.

من نمی دانم که آیا منچسترسیتی آن را از دست خواهد داد یا خیر، اما باید به این فکر کنم که چه کاری می توانیم انجام دهیم تا ناتینگهام فارست را شکست دهیم.

مارتین اودگارد، کاپیتان آرسنال، قبل از شکست در نیمه دوم مقابل برایتون، با یک شوت گزنده نزدیک شد.

لئاندرو تروسارد تقریباً مقابل تیم قدیمی خود گلزنی کرد که تلاش مهاجم آرسنال از بالای میله عبور کرد.

اما برایتون ضربه ناک اوت خود را در دقیقه 51 وارد کرد و انسیسو به موفقیت رسید.

ارسال اولیه استوپینان مهار شد اما او ریباند را به سمت انسیسو زد و او به خانه رفت در حالی که آرسنال برای خطا روی یاکوب کیویور بیهوده درخواست داد.

اونداو گل دوم برایتون را در دقیقه 86 به ثمر رساند که تروسارد با بی دقتی توپ را از دست داد و به مهاجم اجازه داد تا ضربه ای ماهرانه را از روی رمزدیل بزند.

استوپینان هواداران آرسنال را به سمت خروجی‌ها فرستاد تا زمانی که رامسدیل ضربه اونداو را دفع کرد.