مناقشه آدانی-هیندنبورگ: SC برای رسیدگی به موضوع در 12 مه، ممکن است درخواست SEBI را برای تمدید زمان برای تکمیل تحقیقات بررسی کند.

دیوان عالی در 12 مه به دعاوی مربوط به مناقشه آدانی-هیندنبورگ رسیدگی خواهد کرد و احتمالاً درخواست تنظیم کننده بازار SEBI را برای تمدید شش ماهه برای تکمیل تحقیقات خود در مورد اتهامات دستکاری قیمت سهام توسط گروه آدانی و نقص در قوانین نظارتی بررسی خواهد کرد. افشای دادگاه عالی در 2 مارس از SEBI درخواست کرده بود که ظرف دو ماه این اتهامات را بررسی کند و همچنین هیئتی را تشکیل داده بود تا حمایت از سرمایه گذاران هندی را بررسی کند، پس از گزارش اهانت آمیز فروشنده آمریکایی، Hindenburg که بیش از 140 میلیارد دلار هند را از بین برد. ارزش بازار کنگلومرا

طبق فهرست دلایل آپلود شده در وب‌سایت دادگاه عالی، یک هیئت متشکل از رئیس قاضی دی.

این جلسه پس از گزارش‌های رسانه‌ها حائز اهمیت است که کمیته شش نفره به ریاست قاضی سابق دادگاه عالی، Justice AM Sapre، که برای ارزیابی چارچوب قانونی موجود و ارائه توصیه‌هایی برای تقویت روند تشکیل شده است، گزارش خود را به دادگاه عالی ارائه کرده است. در یک پوشش مهر و موم شده

اخیراً، هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) دادگاه عالی هند را به دنبال تمدید شش ماهه برای تکمیل تحقیقات خود در مورد اتهامات دستکاری قیمت سهام توسط گروه آدانی و عدم افشای مقررات تنظیم کرده است.

در درخواستی که به دادگاه ارائه شده است، SEBI به شش ماه دیگر برای بررسی تخلفات احتمالی مربوط به “تعریف نادرست مالی، دور زدن مقررات و/یا ماهیت متقلبانه معاملات” زمان نیاز دارد.

«تصویب حکمی مبنی بر تمدید زمان خاتمه تحقیقات طبق دستور این دادگاه با دستور مشترک مورخ 2 مارس به مدت 6 ماه یا هر دوره دیگری که این دادگاه در حقایق و شرایط پرونده حاضر صلاح و ضروری بداند. در درخواست SEBI آمده است.

یکی از درخواست کنندگان PIL، وکیل مدافع ویشال تیواری، با درخواست SEBI مخالفت کرده و گفته است که تنظیم کننده بازار از قبل زمان کافی برای بازرسی، بررسی، جمع آوری و ضبط اسناد مربوطه در اختیار دارد. دادگاه عالی ضمن دفاع از تشکیل کمیته، گفته بود که برای محافظت از سرمایه‌گذاران هندی در برابر نوساناتی که در گذشته اخیر شاهد بوده‌اند، وجود هیئتی از کارشناسان مناسب است.

هیئت منصوب دادگاه عدالت ساپر باید توسط مرکز و سایر آژانس های قانونی از جمله رئیس SEBI کمک شود.

در 10 فوریه، دادگاه عالی اعلام کرده بود که منافع سرمایه گذاران هندی باید در برابر نوسانات بازار در پس زمینه سقوط سهام گروه آدانی محافظت شود و از مرکز خواست تا تشکیل هیئتی از کارشناسان حوزه را به ریاست یک قاضی سابق بررسی کند. برای تقویت مکانیسم نظارتی. مرکز با پیشنهاد دادگاه عالی موافقت کرده بود.

تا کنون، چهار PIL در دادگاه عالی در مورد این موضوع از جمله توسط وکلای ML Sharma و Vishal Tiwari و رهبر کنگره Jaya Thakur تشکیل شده است.

پس از آن که هیندنبورگ ریسرچ چندین اتهام از جمله اتهامات مربوط به معاملات متقلبانه و دستکاری قیمت سهام را علیه این شرکت تجاری مطرح کرد، سهام گروه آدانی با شکست مواجه شد.

گروه آدانی این اتهامات را دروغ دانسته و گفته است که از تمام قوانین و الزامات افشا پیروی می کند.