مقام وزارت دارایی: بدون عجله در روز اول بازگرداندن اسکناس 2000 روپیه

دهلی نو: به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت دارایی، خروج تدریجی اسکناس‌های 2000 روپیه در روز سه‌شنبه، اولین روز تمرینی که در 19 مه اعلام شد، تا حد زیادی بدون مشکل باقی ماند.

آجی ست، وزیر امور اقتصادی، به ET گفت: “هیچ عجله ای از هیچ جا گزارش نشده است. به مردم توصیه شده است که تا 30 سپتامبر 2023 بر اساس راحتی خود سپرده گذاری یا مبادله کنند.”

در اوایل روز، شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند، با نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی تماس گرفت.

در حالی که هنوز هیچ خبر رسمی در مورد مذاکرات این نشست وجود ندارد، انتظار می رود داس در مورد جنبه های مختلف تمرین برداشت اسکناس 2000 روپیه صحبت کرده باشد.

روز دوشنبه، داس گفت که مقامات تصمیمی در مورد وضعیت اسکناس های 2000 روپیه ای نزدیک به مهلت سپرده گذاری یا مبادله 30 سپتامبر اتخاذ خواهند کرد، زیرا وی هرگونه تأثیر نامطلوب بر اقتصاد را از خروج ارز با بالاترین ارزش رد کرد.

بانک مرکزی اعلام کرده است که این اسکناس ها همچنان به عنوان ارز قانونی بدون نشان دادن وضعیت پس از 30 سپتامبر که زمان پایان سپرده / صرافی به پایان می رسد، باقی می ماند.

داس همچنین تاکید کرده بود که مقادیر «بیش از کافی» اسکناس‌های کوچک‌تر در سیستم موجود است، «نه فقط با RBI، بلکه با صندوق‌های ارزی که توسط بانک‌ها اداره می‌شوند». این امر مبادله روان اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای را با اسکناس‌های کوچک‌تر تضمین می‌کند.