معنای پیروزی نادر راهول گاندی بر نخست وزیر مودی برای انتخابات عمومی 2024 چیست؟

معنای پیروزی نادر راهول گاندی بر نخست وزیر مودی برای انتخابات عمومی 2024 چیست؟

پیروزی بزرگ در انتخابات ایالتی هند به حزب کنگره به رهبری راهول گاندی در تلاش برای برکناری نخست وزیر نارندرا مودی در انتخابات سراسری سال آینده، رونق بخشید. اما هنوز راه طولانی در پیش رو دارد.

پیروزی در کارناتاکا در آخر هفته یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های کنگره در برابر حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری مودی در انتخابات بزرگ ایالتی از زمان به قدرت رسیدن او تقریباً یک دهه پیش بود. حال سؤال این است که آیا گاندی می‌تواند در پنج انتخابات باقی‌مانده مجلس ایالتی قبل از رای‌گیری در سال 2024 بر این شتاب حرکت کند؟

آسان نخواهد بود. کارناتاکا تنها ایالت جنوبی بود که حزب مودی موفق به پیروزی در آن شده بود و انتخابات بعدی عمدتاً در مناطق تحت سلطه BJP در شمال و غرب برگزار می شود.

در اینجا نکات اصلی از انتخابات کارناتاکا آمده است:

کنگره مرتبط باقی می ماند
کارناتاکا اولین آزمون در انتخابات برای گاندی از زمانی بود که او در ماه مارس به دلیل اظهارات توهین آمیز درباره نام خانوادگی نخست وزیر در کمپین انتخاباتی در همان ایالت چهار سال پیش مجرم شناخته شد – حکمی که او درخواست تجدید نظر کرده است. او به زودی از مجلس برکنار شد.

کنگره این پرونده را بخش بزرگی از مبارزات انتخاباتی خود قرار داد و به رای دهندگان گفت که BJP و Modi به آزادی بیان در هند حمله می کنند. گاندی، یکی از فرزندان خاندان نهرو گاندی که اغلب به عنوان یک سیاستمدار بی میل دیده می شود، نیز تمایل بیشتری برای پیروزی نشان داد: قبل از رای گیری، او یک سفر 2170 مایلی از جنوب هند به شمال را به پایان رساند و خود را به عنوان یک مرد معرفی کرد. مرد مردم

زمینه: کنگره از سال 2014 متحمل دو شکست متوالی در انتخابات عمومی شده و شکست های بیشتری نسبت به پیروزی در انتخابات مجلس ایالتی دیده است. این کنگره در برقراری ارتباط با رای دهندگان تلاش کرده است در حالی که با سؤالاتی در مورد اینکه آیا می تواند تعداد نامتجانسی از احزاب منطقه ای را در یک ائتلاف منسجم متحد کند یا خیر مواجه است. در مودی سال آینده.

محدودیت های کاریزمای مودی
مودی، 72 ساله، چندین بار در طول مبارزات انتخاباتی در کارناتاکا ظاهر شد و گاندی را به خاطر آمدن از آنچه او به عنوان یک سلسله سلطنتی توصیف کرد، مورد انتقاد قرار داد. با این حال، این پیام تأثیر کمتری در کارناتاکا داشت، که از سال 1985 هرگز یک حزب را دو بار به دولت رأی نداده است. رأی دهندگان بر اتهامات فساد علیه رهبران BJP در ایالت تمرکز کردند، که آنها آن را رد کردند.

بلومبرگ

زمینه: استفاده از محبوبیت شخصی مودی یک استراتژی انتخاباتی است که سیطره BJP بر قدرت در هند را مستحکم کرده است. حزب او با کمپین های خانه به خانه، برنامه های رفاهی شامل زنان، و ائتلاف های جدید طبقاتی و اجتماعی از آن حمایت کرده است. رای دهندگان نیز تمایل دارند در انتخابات ملی متفاوت از نظرسنجی های ایالتی رای خود را به صندوق بیندازند. BJP هرگز در هیچ یک از انتخابات مجلس در کارناتاکا اکثریت را کسب نکرده است، اما در چهار انتخابات عمومی گذشته اکثر کرسی های پارلمان را به دست آورده است.

معنای پیروزی نادر راهول گاندی بر نخست وزیر مودی برای انتخابات عمومی 2024 چیست؟بلومبرگ

احساسات مذهبی
نتایج نشان می دهد که استراتژی BJP برای جلب نظر اکثریت هندو تأثیر محدودی بر رأی دهندگان داشته است. قبل از انتخابات، مقامات زنان مسلمان را از پوشیدن روسری در موسسات آموزشی منع کردند و یک طرح اقدام مثبت برای جامعه را حذف کردند.

در طول مبارزات انتخاباتی، کنگره متعهد شد که باجرانگ دال – یک لباس دست راستی هندو که با BJP ارتباط دارد – را به دلیل ترویج نفرت مبتنی بر مذهب ممنوع کند. نخست وزیر به رای دهندگان گفت که هنگام ورود به صندوق های رای، حمایت خود را از سازمان اعلام کنند، که بازتاب گسترده تری نداشت.

زمینه: BJP اغلب از سیاست هویت مذهبی استفاده می کند تا گفتگو را از مسائل اقتصادی مانند تورم، نابرابری درآمد و بیکاری تغییر دهد. کنگره از تنوع حمایت می‌کند و گاندی از ملت می‌خواهد که از اختلافات بر سر مذهب، طبقه، زبان و دیگر تفاوت‌ها در میان 1.4 میلیارد نفر مردم این کشور پرهیز کنند.

مشکلات زیرساختی
در یک وعده پیروزی، کنگره گفت که دولت جدید تامین آب را افزایش می‌دهد، پل‌های هوایی مرتفع می‌سازد و راه‌آهن مترو را در پایتخت ایالت بنگالورو که با پروژه‌های زیربنایی متوقف شده است، تکمیل خواهد کرد. بنگالورو که دفاتر محلی شرکت اینتل، آمازون و آی‌بی‌ام است، با تنگناهای ترافیکی و سیل در طول باران‌های موسمی مواجه است که سال گذشته برخی از مدیران عامل را مجبور کرد برای رسیدن به دفاتر تراکتور سوار شوند. اگرچه BJP 16 کرسی از 28 کرسی در منطقه بنگالورو را به خود اختصاص داد، دولت تحت رهبری کنگره باید نگرانی های رای دهندگان در مورد توسعه نامحدود و فقدان حکومت را مدیریت کند.

زمینه: توسعه بنگلور، که قبلاً بنگلور نامیده می شد، بسیار مهم خواهد بود، زیرا قرار است دهلی پایتخت هند را تصاحب کند تا پس از مرکز مالی بمبئی، به دومین تولید کننده درآمد مالیات بر درآمد در کشور تبدیل شود.