معامله گران از پذیرش اسکناس های 2000 روپیه ای محتاط هستند، به دنبال شفافیت هستند

معامله گران از پذیرش اسکناس های 2000 روپیه ای محتاط هستند، به دنبال شفافیت هستند

معامله‌گران از پذیرش اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای محتاط هستند و دلیل آن عدم شفافیت در مورد تسهیلات سپرده‌گذاری و مبادله در بانک‌ها هستند، زیرا آنها شاهد افزایش تمایل مشتریان برای پرداخت کالاهایی با بالاترین ارز است که در حال برداشت است.

جواهرسازان طلا اصرار دارند که مشتریانی که جواهرات را با قیمتی بیش از 50000 روپیه خریداری می کنند، مدارک شناخت مشتری خود (KYC) را ارائه دهند، زیرا آنها نمی خواهند از نوع بررسی مالیات بر درآمدی که پس از پول زدایی در سال 2016 اتفاق افتاد، دعوت کنند.

در کلکته، بسیاری از مغازه داران از پذیرش اسکناس های 2000 روپیه ای از مصرف کنندگان به دلیل ترس از گیر افتادن پول خودداری می کنند. بسیاری از تاجران از بیهار و اودیشا نیز تمایلی به پذیرش این یادداشت ندارند.

ویجی کومار بوتا، رئیس انجمن بازرگانان میوه خشک بمبئی گفت: “در حال حاضر، ما در مورد پذیرش اسکناس های 2000 روپیه کمی محتاط هستیم. ما منتظر دستورالعمل های دقیق بانک ها در مورد نحوه مبادله یا سپرده گذاری اسکناس های ₹ هستیم.” . ما نمی خواهیم در هیچ مشکلی بیفتیم.»

Champalal Bothra، دبیر کل فدراسیون انجمن بازرگانان پارچه سورات، گفت که آنها پرداخت آنلاین را تشویق می کنند تا زمانی که اسکناس 2000 روپیه روشن شود. او گفت: «با این حال، ما پذیرش اسکناس 2000 روپیه را کاملاً نادیده نمی‌گیریم. ما در حال انجام اقدامات محتاطانه هستیم.»

سیاست‌های متفاوت مبادله یا سپرده بانک‌ها نیز به سردرگمی منجر شده است. برخی از بانک ها درخواست شناسایی می کنند در حالی که برخی دیگر بر این امر اصرار ندارند.

تجارت طلا محتاطانه

در سال ۲۰۱۶، مردم برای خرید طلا هجوم بردند تا از اسکناس‌های ۵۰۰ روپیه و ۱۰۰۰ روپیه برداشته شده استفاده کنند. جواهر فروشانی که در غروب 8 نوامبر 2016 کرکره ها را پایین انداخته بودند، از کارمندان خواستند که برگردند و به محل کار خود بپیوندند، زیرا پس از اعلام بی پولی در یک آدرس تلویزیونی ساعت 8 شب، از مشتریان خود تماس های دیوانه وار دریافت کردند. بسیاری از آنها بعداً با مالیات بر درآمد مواجه شدند.

سایام مهرا، رئیس شورای داخلی جواهرات و جواهرات هند، گفت که جواهرسازان شنبه و یکشنبه گذشته پس از اعلام RBI در روز جمعه، شاهد ورود قدرتمندی بودند.

مهرا گفت: “ما به اعضای خود گفته ایم که KYC را از مشتریان جمع آوری کنند. همچنین انتظار داریم شنبه و یکشنبه آینده فروش خوبی داشته باشیم زیرا فصل عروسی در حال انجام است.”

Suvankar Sen، مدیر عامل Senco Gold & Diamonds، گفت: “هر کسی که با اسکناس 2000 روپیه برای خرید جواهرات به ما مراجعه می کند، از آنها می خواهیم در صورتی که خرید جواهرات طلا 50،000 روپیه یا بالاتر است، KYC را ارسال کنند.”