مشروبات الکلی نان نان تست را به اوتار پرادش می گویند

شرکت های مشروب پیشرو از جمله AB InBev، Radico Khaitan و Bira گفتند که اوتار پرادش به طور فزاینده ای از نظر درآمد از سایر ایالت ها پیشی می گیرد و به عنوان پیشرفته ترین ایالت برای تجارت مشروب ظاهر می شود. آنها امیدوارند سایر ایالت ها استراتژی UP را تکرار کنند و به ایجاد تقاضای بیشتر برای آبجو و الکل کمک کنند.

گفت: “پیشروترین سیاست در UP بوده است که دولت فعلی کل سیاست را رایگان کرده است، که در آن هر کسی می تواند پول بپردازد و عمده فروش شود. آنها همچنین بر روی بوت لگ کردن سنگینی کرده اند، سیستم های ردیابی و ردیابی و حکومت الکترونیک را آورده اند.” آبیشک خیتان، مدیر عامل رادیکو خیتان. ما می خواهیم که همه ایالت ها مدل UP را تکرار کنند. در واقع، بسیاری از ایالت ها در حال حاضر از این سرنخ می گیرند و UP یک الگو بوده است.”

از جایگزینی سیستم استفاده از هولوگرام روی بطری‌ها با سیستم «ردیابی و ردیابی» گرفته تا ممنوعیت تراکنش‌های نقدی بالای 30000 روپیه برای برداشت مشروبات الکلی از تجار عمده‌فروشی، سیاست جدید که تقریباً چهار سال پیش راه‌اندازی شد، بسیاری از موارد را به همراه داشته است. تغییرات برای بررسی فرار مالیاتی و سایر بی نظمی ها در تجارت.

به گفته مقامات، در نتیجه، پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور شاهد جهش درآمد مالیات غیر مستقیم از 14000 کرور روپیه در چهار سال پیش به 40000 روپیه در سال گذشته بوده است. برای رادیکو، سهم بازار آن در UP چهار برابر شده است – از 8٪ چند سال پیش به 30٪ در حال حاضر. B9، سازنده Bira، گفت که UP اکنون از Telangana پیشی گرفته و بزرگترین بازار آن است.

گفت: “دولت طی 10 تا 20 سال گذشته کاملاً کم نفوذ بود و انحصار داشت. اما اکنون تامین کنندگان، مصرف کنندگان و تعداد فروشگاه های بیشتری نیز وجود دارد. همه اینها به دلیل یک سیاست بسیار مترقی است.” آنکور جین، بنیانگذار B9 Beverages.

به عنوان یک بازار، اوتار پرادش بزرگترین بازار در کشور است و بیش از 10٪ از کل صنعت محصولات مصرفی را به خود اختصاص داده است. در نوشابه های الکلی، ایالت چهار سال پیش کمتر از 5 درصد را به خود اختصاص می داد که اکنون 200 واحد پایه افزایش یافته است. با این حال، بزرگترین جهش در رده آبجو است، جایی که UP در سال 2018 3.5 درصد را به خود اختصاص داد اما به گفته مقامات، اکنون 12 تا 13 درصد در فروش کلی سهم دارد. وینودگیری، مدیرکل، گفت: “سیاست UP ماهیت مخربی ندارد و از نظر مالیاتی همچنان رویکرد ثابت خود را حفظ کرده است. با این حال، پس از چند سال، بخش مشروبات الکلی نیاز به بازنگری دارد تا شتاب رشد ادامه یابد.” در کنفدراسیون شرکت‌های نوشیدنی الکلی هند (CIABC) که فروش سالانه 22.5 میلیون کیس در ایالت را برای مشروبات الکلی خارجی ساخت هند تخمین زده است.

کاهش عوارض مالیات غیر مستقیم بر آبجو در سال 2021، همراه با معرفی مجوزهای خرده فروشی «فقط آبجو و شراب»، دسترسی به آبجو را بیشتر بهبود بخشیده است. شرکت ها گفتند که فرآیندهای مالیات غیر مستقیم برای ثبت برندها نیز دیجیتالی و به طور قابل توجهی ساده شده است.