مسیرهای قاچاق اسلحه در شمال شرقی اکنون طلایی شده است

دهلی نو: از راه های اداره اطلاعات درآمد گفته شده است که مسیرهای قاچاق اسلحه برای حمل طلا به کشور مورد استفاده قرار می گیرد و منطقه شمال شرقی بالاترین ضبط فلز زرد را در سال 2019-2020 ثبت کرده است.

در گزارش DRI آمده است که قاچاق اسلحه با کاهش شورش پس از 2014-14 ضربه بزرگی را به همراه داشت. “اما همانطور که مسیرها و شبکه حمل و نقل از قبل موجود بود ، از بازوها به طلا تغییر یافت.”

ET نسخه ای از گزارش را دیده است. طبق DRI ، قاچاق طلا از طریق مسیرهای هوایی از کشورهای غرب آسیا به یک پیشنهاد خطرناک تبدیل شده است ، به همین دلیل شبکه های قاچاق مسیرهای زمینی یا دریایی را ترجیح می دهند. “مسیرهای مطلوب قاچاق طلا تا همین اواخر مسیرهای هوایی خاورمیانه بود ، جایی که بیشتر طلا به طور غیرقانونی به هند منتقل می شد … به دلیل نظارت بیشتر بر گمرکات و DRI در فرودگاه های بین المللی ، قاچاق طلا به یک پیشنهاد خطرناک تبدیل شوید. ”

در ماه ژوئیه ، مقامات گمرک طلا به ارزش 14.82 کرور روپیه را که در یک محموله دیپلماتیک در فرودگاه بین المللی تیروانوانتاپورام مخفی شده بود ، ضبط کردند. این پرونده بعداً به آژانس تحقیقات ملی (NIA) تحویل داده شد و منجر به برکناری Kerala CM Pinarayi Vijayan منشی اصلی سابق M Sivasankar شد. در گزارش DRI آمده است: “قاچاق طلا از طریق مرزهای زمینی چندین برابر شده است.”

“روستای Khawmawi در میانمار ، که در شرق Zokhawthar واقع شده است ، نقطه کانونی شبکه قاچاق است.”

راندن

با استناد به داده های شورای جهانی طلا ، DRI گفت: 120 تن طلا در سال های 2019-2099 به هند قاچاق شده است که حدود 15 تا 17 درصد تقاضای سالانه کشور است.

در این گزارش آمده است: “هند هر ساله 800 تا 850 تن طلا وارد می كند ، در حالی كه مصرف سالانه آن حدود 1000 تن است.” “این نشان می دهد که تقریباً 150-200 تن طلا سالانه به کشور قاچاق می شود. برآوردها حاکی از حاشیه بیش از 3 لیره در هر کیلوگرم طلای قاچاق است. ”

با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک و حضور چین و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا در هر دو طرف ، میانمار به یک دالان ترانزیتی برای جابجایی کالا بین دو بازار بزرگ جهانی و مراکز تولید تبدیل شده است.

در گزارش DRI آمده است: “اگرچه قاچاق از طریق IMB (مرز هند و میانمار) اتفاق می افتد ، اما بیشتر کالاهای قاچاق منشا in آن تایلند ، مالزی ، سنگاپور ، اندونزی و چین است.” “قاچاق طلا از طریق مرزهای زمینی هند با میانمار در چند سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است.” در سیکیم ، گذرگاه ناتو لا ، قاچاقچیان فعال در راهرو چین و میانمار از مرزهای متخلخل زمینی برای قاچاق مقدار زیادی طلا استفاده کرده اند.