مستمری EPS بالاتر: وزارت کار توضیح می دهد که چگونه حقوق بازنشستگی را با دستمزدهای بالاتر محاسبه می کند

وزارت کار روز چهارشنبه تصریح کرد که در حین محاسبه حقوق بازنشستگی با دستمزد بالاتر، 1.16 درصد سهم اضافی را از داخل 12 درصد سهم کارفرمایان به صندوق تأمین خواهد کرد، بنابراین با بخشنامه دیوان عالی کشور مورخ 4 نوامبر مطابقت دارد. ، 2022.

در بیانیه ای که اواخر چهارشنبه شب منتشر شد، گفت: این اقدام که باری از دوش کارکنانی که در طرح بازنشستگی کارمندان مشترک شده اند را کاهش می دهد، ماهیت گذشته نگر خواهد داشت.

وزارت کار در بیانیه ای اعلام کرد که روح قانون صندوق تامین کارکنان و مقررات متفرقه و همچنین قانون تامین اجتماعی، سهمی از کارمندان در صندوق بازنشستگی را در نظر نمی گیرد.

بر این اساس، با در نظر گرفتن متن و روح قانون EPF & MP و آیین نامه، تصمیم گرفته شده است که 1.16 درصد سهم اضافی از 12 درصد کلی سهم کارفرمایان به صندوق تأمین شود. وی افزود: این حکم دارای ماهیت گذشته نگر است.

دیوان عالی کشور در حکم خود در مورد بازنشستگی با دستمزدهای بالاتر، الزام اعضا را برای مشارکت به میزان 1.16 درصد از حقوق خود تا جایی که این حقوق بیش از 15000 روپیه در ماه به عنوان سهم اضافی تحت طرح اصلاح شده تعیین کرده بود. از مفاد صندوق تأمین کارکنان و قانون مقررات متفرقه، 1952 (قانون EPF & MP) تبعیت کند و به مقامات دستور داد تا در مدت شش ماه اصلاحات لازم را در این طرح انجام دهند.

«برای اجرای دستورالعمل فوق کلیه جوانب موضوع اعم از حقوقی و اداری به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت. تصمیم گرفته شد که از آنجایی که قانون تامین اجتماعی، 2020 (آیین نامه) قبلاً ابلاغ شده است، مناسب است که مقررات مربوطه این آیین نامه اجرایی شود.” به عنوان یک ماده واحد عملیاتی شد.

علاوه بر این، از آنجایی که این قانون لغو قانون EPF & MP را پیش بینی می کند، وزارت کار گفت که برخی از مقررات قانون EPF & MP لغو می شود و در عین حال مفاد مربوطه این قانون را اعمال می کند. بر این اساس، وزارت کار و اشتغال در روز چهارشنبه دو ابلاغیه در اجرای تصمیم فوق صادر کرده است. به سرعت در مهلت های مقرر در راستای رعایت دستورات دیوان عالی کشور در دستور مذکور از جمله تمدید مهلت تا 5 خرداد جهت ثبت نام مستمری بیشتر مشمولان اقدام نمود.