مرگ روزنامه نگار: Assam CM دستور تحقیق می دهد

گواتاتی: به دنبال مرگ یک روزنامه نگار در منطقه تینسوکیه آسام ، دولت آسام دستور تحقیق را صادر کرده است. کانال خبری محلی که روزنامه نگار برای آن کار می کرد ادعا کرده است که این یک قتل است.

روزنامه نگار پاراگ بهویان روز چهارشنبه در کاکوپاتار ، حدود 550 کیلومتری گواهاتی مورد اصابت یک وسیله نقلیه قرار گرفت. وی روز پنجشنبه در یک بیمارستان خصوصی درگذشت.

پاراگ برادر وزیر سابق آسام ، جاگادیش بهویان است. جگدیش با مخالفت با قانون اصلاحیه تابعیت (CAA) BJP را ترک کرد و هماهنگ کننده اتحادیه دانشجویان آسام (AASU) است و Asom Jatiyatabadi Yuba-Chatra Parishad (AJYCP) حزب سیاسی منطقه ای جدید Assam Jatiya Parishad (AJP) را تبلیغ کرد.

Assam CM Sarbananda sonowal گفت که توجه به ادعاهای مختلف در مورد مرگ دولت روزنامه نگار ارشد دولت تحقیق CID را در این زمینه هدایت کرده است.

Sonowal درگذشت روزنامه نگار ارشد پاراگ را تسلیت گفت. وزیر ارشد گفت ، “اواخر بهویان سهم قابل توجهی در زمینه روزنامه نگاری داشته است و مرگ وی ضرر جبران ناپذیری برای جامعه است. من به خانواده داغدیده همدردی عمیق می کنم و برای آرامش ابدی روح درگذشته دعا می کنم. ”

پلیس وسیله نقلیه ای را که بهویان را سرنگون کرده و راننده آن جیمز مورا و بابا بوردولوی کارمند اهل نمسای در آروناچال پرادش را دستگیر کرد ، دستگیر شد.

پراتیدین تایم ، کانال خبری خصوصی ، در مورد این حادثه گریه کرده است. این سازمان در بیانیه ای ادعا کرده است که این روزنامه نگار “قتل” شده است.

وی گفت: “وسیله نقلیه تندرو دقیقاً مقابل خانه اش به او برخورد کرده و از طریق دروازه چک پلیس فرار کرده بود. امروز صبح تنها پس از مداخله رئیس وزیر از طریق DGP ، پلیس وارد عمل شد و پس از 15 ساعت از حادثه ، وسیله نقلیه را توقیف کرد. رویکرد نادرست اولیه پلیس دلیل سو us ظن ما در مورد کل ماجرا را به وجود آورد و ما شک داریم که روزنامه نگار شجاع در حالی که مشغول انجام یک گزارش گزارش افشای غیرقانونی ها و فساد اداری در اطراف Kakopathar aera بود ، به قتل رسید. او قبلاً نیز تهدیدهای شخصی دریافت کرده بود. ”گفت سردبیر کانال نیتومونی سایکیا.

سایکیا گفت ، “ما پرتیدین تایم به آن به عنوان قتل برنامه ریزی شده شک می کنیم و خواستار تحقیق دقیق درمورد کل حادثه و اجرای عدالت به خانواده اواخر بهیان و پراتدین زمان هستیم.”

باشگاه مطبوعات گواهتی (GPC) درگذشت روزنامه نگار ارشد را تسلیت گفت. GPC خواستار تحقیق در سطح بالا برای تحقیق در مورد علل و شرایط منجر به مرگ نابهنگام روزنامه نگار ارشد مستقر در کاکوپاتار شد. بعلاوه ، GPC از DGP و Assam می خواهد كه SIT را تشكیل دهد تا پرونده را به طور موقت بررسی كند.

AJP و AASU ، در حالی که خواستار تحقیق بودند ، اظهار داشتند دولت ایالتی باید امنیت و امنیت روزنامه نگاران را تضمین کند.