مرکز محدود کردن هزینه وزارتخانه ها را کاهش می دهد

دهلی نو: این مرکز محدودیت های هزینه های دولت را که به دلیل کاهش سرعت مربوط به قفل کردن ایجاد شده کاهش داده است. در یک یادداشت اخیر وزارت دارایی آمده است: “برنامه هزینه سه ماهه برای سه ماهه سوم سال مالی جاری ممکن است تا حد سقف هزینه نهایی شده برای RE 2020-21 آرام باشد”.

در تفاهم نامه دفتر وزارت (OM) در تاریخ 29 اکتبر گفته شده است که این دستورالعمل های آرام بخش مدیریت پول نقد است که به وزارتخانه ها اجازه می دهد سرانجام رشته های کیف پول را شل کنند. این اقدام به دنبال دور جلسات با وزارتخانه های مختلف انجام شد. این همچنین پس از عبور مجموعه های GST در ماه اکتبر از 1.05 لور کرور ، بالاترین میزان مالی است. این مورد را مرکز به عنوان نشانه ای از بهبود اقتصادی عنوان کرد.

در حالی که محدودیت ها را کاهش می داد ، مشاوران مالی در سراسر وزارتخانه ها و ادارات راهنمایی می شدند تا اطمینان حاصل کنند که در سه ماهه آخر هیچ افزایش هزینه ای وجود نخواهد داشت. همچنین از وزارتخانه ها خواسته شده است که هزینه های زیادی را برای خاتمه یافتن تخصیص تخمین زده شده و توقف از پارک بیکار وجوه پرداخت نکنند. از آنها خواسته شده تا سقف هزینه های تعیین شده در جلسات قبل از بودجه را رعایت کنند. هزینه های کلان همچنان توسط دستورالعمل های وزارت دارایی 2017 کنترل می شود.

محدودیت هزینه ها توسط وزارت امور اقتصادی در 8 آوریل اعمال شد و گفت: “موقعیت نقدی دولت ممکن است در Q1 از 21-20-2020 تحت فشار قرار گیرد”. دستورالعمل های جدید مدیریت وجه نقد سه دسته از وزارتخانه ها / ادارات را ترسیم می کند و هزینه های بسیاری از این موارد را به 20٪ یا 15٪ هزینه بودجه برای 2020-21 برای سه ماهه آوریل تا ژوئن محدود می کند. این محدودیت ها در دو سه ماه آینده نیز ادامه داشت.

گروه A محدودیت هزینه ای نداشت و وزارتخانه هایی با Covid19 مبارزه می کردند ، مانند بهداشت ، داروسازی ، امور مصرف کننده ، آیوش ، منسوجات ، توسعه روستایی ، راه آهن ، هواپیمایی کشوری. همچنین کارکنان ، خانوار و کمک هزینه های رئیس جمهور ، پرداخت سود ، انتقال به ایالت ها ، هزینه های دیوان عالی کشور ، کمیسیون مرکزی مراقبت مرکزی و UPSC در این گروه قرار داشتند. از وزارتخانه های رده B خواسته شد که هزینه های “در 20٪ BE 2020-21” را در سه ماهه اول محدود کنند. آنها شامل وزارتخانه های امور خارجه ، خانه ، پست ، کود ، حمل و نقل جاده ای ، حقوق بازنشستگی دفاعی ، بخش های درآمد و خدمات مالی ، نفت و انتقال به سرزمین های اتحادیه ، لوک سبها ، راجیا صبح و دبیرخانه معاون رئیس جمهور بودند. بیش از 50 بخش در گروه C قرار گرفتند که مجبور شدند هزینه ها را در 15٪ از هزینه های بودجه محدود کنند. صنایع مخابرات ، تجارت ، میت ، قانون ، محیط زیست ، دامپروری ، فرآوری مواد غذایی ، توسعه منابع انسانی ، نیروی کار و آب آشامیدنی و بهداشت در این گروه بودند.