مرکز ارائه 3.5 لک فرستنده رایگان ساخته شده توسط ISRO به ماهیگیران برای امنیت و ارتقای کسب و کار

در تلاشی برای افزایش امنیت ساحلی، این مرکز قرار است 3.5 میلیون فرستنده ارتباطی دو طرفه رایگان را در اختیار ماهیگیران قرار دهد که به ردیابی آنها و همچنین ترویج تجارت آنها کمک می کند.

قرار است به صورت فازی، فرستنده های ارتباطی دو طرفه 3.5 لک در امتداد مناطق ساحلی در اختیار ماهیگیران قرار گیرد. در مرحله اول، فرستنده های یک لک بر روی قایق هایی با ابعاد کمتر از 20 متر نصب می شود. این پروژه قرار است تحت پرادان مانتری ماتسیا سامپادا یوجانا انجام شود.” مقامات دولتی در اینجا گفتند.

فرستنده ها توسط سازمان تحقیقات فضایی هند ساخته می شوند که در هند ساخته می شوند و توسط ماهواره های جدیدی که فقط برای این منظور توسط آژانس فضایی پرتاب می شوند پشتیبانی می شوند.

سازمان های دولتی از جمله ادارات شیلات ایالت ها و مرکز به همراه شورای امنیت ملی در حال هماهنگی برای اجرای این پروژه در سراسر مناطق ساحلی هستند.

مقامات گفتند که فرستنده‌ها نه تنها به آژانس‌های نظارتی اجازه می‌دهند که مکان قایق‌های ماهیگیری را در تمام مدت زمانی که در دریا هستند بدانند، بلکه به آنها اجازه می‌دهند تا با آژانس‌ها از دریا تماس بگیرند.

فرستنده‌ها همچنین به آژانس‌ها اجازه می‌دهند تا در مورد طوفان‌ها یا سایر شرایط آب و هوایی به ماهیگیران هشدار ارسال کنند. ماهیگیران همچنین می توانند در موقعیت های پرخطر با آنها تماس بگیرند و می توانند در دریا کمک کنند.

پروژه آزمایشی نصب این فرستنده ها بر روی قایق های زیر 20 متر با یک پروژه آزمایشی در تامیل نادو آغاز شد. دفتر هماهنگ کننده امنیت دریایی ملی، معاون دریاسالار G Ashok Kumar با آژانس های ایالتی و مرکزی برای افزایش سهولت انجام تجارت همکاری می کند. برای ماهیگیران زیرا آژانس ها به آنها اجازه می دهند فتوکپی کارت های شناسایی خود را مانند Aadhar حمل کنند زیرا حمل اسناد اصلی دشوار است.

دولت هند اولین هماهنگ کننده امنیت دریایی ملی را در نوامبر 2021 تحت نظر مشاور امنیت ملی منصوب کرد تا بر امنیت دریایی با انگیزه ویژه بر امنیت ساحلی تمرکز کند.

مشاور امنیت ملی آجیت دوال در نشست ژوئن 2000-2022 گروه امنیت دریایی چند سازمانی که شامل تمام سهامدارانی است که با منطقه دریایی سروکار دارند، سخنرانی کرد.

تعبیه فرستنده های ارتباطی دو طرفه در کشتی های ماهیگیری به تنظیم فعالیت ها در ماهیگیری، بندرگاه ها، ماهی ها، مراکز فرود، ماهی ها، نقاط فرود و توسعه یک برنامه ملی شیلات برای یک راه حل یک مرحله ای در جهت انتشار کمک می کند. مقامات گفتند که اطلاعات به جوامع ماهیگیری و تنظیم مزایای مرتبط با طرح های مختلف برای جامعه ماهیگیری.

نصب یک سیستم شناسایی خودکار در کشتی‌های ماهیگیری پس از حملات سال 2008 در بمبئی که در آن تروریست‌های پاکستانی از یک قایق سرقتی برای ورود به آب‌های هند استفاده کردند و به چندین هدف حمله کردند، اجباری شد.