مدیران عامل فیس بوک و توییتر تحت فشار قرار می گیرند تا نحوه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده کنترل شود

واشنگتن: مدیران اجرایی فیس بوک و توییتر قبل از کنگره احضار می شوند تا از عملکرد خود در زمینه اطلاعات غلط در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 دفاع کنند ، حتی در حالی که نمایندگان مجلس از آنها در مورد درست بودن و نتایج انتخابات اختلاف نظر زیادی دارند. سناتورهای برجسته جمهوری خواه حتی در حالی که اطلاعات غلط پیروزی جو بایدن در انتخابات دموکرات به شکلی آنلاین رونق گرفته است ، از ادعای بی اساس رئیس جمهور دونالد ترامپ در مورد بی نظمی و تقلب در رای گیری سر باز زده اند.

سن لیندزی گراهام ، یکی از متحدان نزدیک ترامپ که ریاست کمیته قضایی سنا را بر عهده دارد ، جایی که مدیران عامل روز سه شنبه در آن شهادت می دهند ، علناً خواستار شده است “آقای رئیس جمهور قبول نکنید.

مارک زاکربرگ از فیس بوک و جک دورسی از توئیتر ماه گذشته به قانونگذاران قول دادند که با تهاجم از سیستم عامل های خود برای جلوگیری از دستکاری توسط دولت های خارجی یا تحریک خشونت در مورد نتایج انتخابات محافظت می کنند – و آنها با اقدامات برجسته ای که خشم ترامپ و طرفدارانش را دنبال می کردند ، ادامه دادند. .

توییتر و فیس بوک هر دو برچسب اطلاعات نادرست را به برخی از مطالب ترامپ زده اند ، از جمله مهمترین اظهارات وی می توان به رأی دادن از طریق پست و کلاهبرداری اشاره کرد. روز دوشنبه ، توییتر با انتشار توییت ترامپ که اعلام داشت “من در انتخابات پیروز شدم” را پرچم گذاری کرد. با این یادداشت: “منابع رسمی این انتخابات را طور دیگری نامیده اند.”

فیس بوک همچنین دو روز پس از انتخابات برای ممنوع کردن گروه بزرگی به نام “دزد را متوقف کنید” که طرفداران ترامپ از آن برای سازماندهی تظاهرات علیه شمارش آرا استفاده می کردند ، حرکت کرد. این گروه 350 هزار نفری ادعاهای بی اساس ترامپ درباره انتخابات تقلبی و بی اعتبار بودن نتایج را تکرار کرد.

این فقط یکی از چندین گروه مشابه بود که با شروع شمارش آرا ظاهر شدند. گروه کپی “Stop the Steal” به طور پیوسته رشد کرد و از هفته گذشته به 12000 عضو نزدیک شد و دیگران به راحتی در فیس بوک قابل جستجو بودند.