مخالف “جهاد عشق” ، UP و Uttarakahd برنامه هایی برای ترویج ازدواج های بین مذهبی دارند

دهلی نو: اوتار پرادش و اوتاراخند ، که رأی دهندگان قدرتمند قانون علیه “جهاد عشق” هستند ، در یک وضعیت عجیب و غریب گرفتار شده اند – هر دو ایالت در حال حاضر برنامه هایی برای تشویق ازدواج های بین مذهبی دارند که به موجب آنها 50،000 روپیه به این زوج ها داده می شود. اکنون هر دو ایالت می توانند این طرح را از بین ببرند.

این طرح از چند سال پیش در هر دو ایالت اجرا شده است. دولت اوتار پرادش در آخرین بودجه خود 10 میلیارد روپیه به این میزان اختصاص داده است.

در اوتاراخند ، جایی که قانون علیه “جهاد عشق” از سال 2018 به اجرا درآمده است ، دولت ایالت پس از اعلام جزئیات 18 زوج که در یک سال گذشته از مشوق بهره مند شده اند ، شرمسار شد

“انگیزه ازدواج های بین دینی دیگر اکنون داده نخواهد شد ، زیرا ما از سال 2018 قانونی راجع به تبدیل داریم. اقدامات لازم برای لغو این امر انجام خواهد شد. ما فقط این انگیزه را برای ازدواج های بین طبقه ارائه می دهیم. ”

“انگیزه هر دو ازدواج بین مذهبی و ازدواج بین كاستها از سال 1976 در UP م beenثر بود و پس از تقسیم شدن UP به دو ایالت نیز همین اتفاق در اوتاراخند نیز ادامه داشت.”

– مشوق از سال 1976

گفته می شود که وزیر ارشد Trivendra Singh Rawat تحقیق در مورد بخشنامه صادر شده توسط اداره رفاه اجتماعی را علامت گذاری کرده است.

یک مقام ارشد در دولت UP به ET گفت که انگیزه ازدواج هر دو مذهبی و بین کاستی از سال 1976 در UP م effectiveثر بوده و پس از انشعاب UP در دو ایالت نیز همین امر در اوتاراخند نیز ادامه داشته است.

این مقام كه ​​شرط ناشناس ماندن است ، گفت: “با توجه به اینكه UP قرار است مصوبه ای علیه تغییر دین های غیرقانونی انجام دهد ، در این طرح تجدید نظر می شود.” وزارت ادغام ملی UP این طرح را مدیریت می کند.

“انگیزه ازدواج های بین دینی دیگر در حال حاضر داده نخواهد شد زیرا ما از سال 2018 قانونی راجع به تبدیل داریم. اقدامات لازم برای لغو این امر انجام خواهد شد”

– مادان کاوشیک ، وزیر اوتاراخند

رهبران BJP در هر دو ایالت دولتهای قبلی را مقصر دانستند که این طرح را پیش می برد و رهبران حزب در UP گفتند که دولت کنگره به رهبری ND Tiwari در 1976 این طرح را معرفی کرد. “پس از آن انگیزه 10000 روپیه بود. در سال 2013 ، در زمان تصدی دولت اخیلش یاداو در UP ، انگیزه ازدواج های بین مذهبی به 50 هزار روپیه افزایش یافت. ”

یک رهبر BJP در اوتاراخند گفت که انگیزه در این ایالت توسط دولت کنگره به رهبری Vijay Bahuguna در سال 2014 به 50،000 روپیه افزایش یافت.

با این حال ، گام برای ساقط کردن انگیزه می تواند مخالفتی را به همراه داشته باشد ، زیرا قوانین پیشنهادی علیه “جهاد عشق” فقط ازدواج به خاطر تغییر دین و نه ازدواج بین دینی را ممنوع کرده است. کنگره پیش از این BJP را به داشتن یک برنامه پنهان در ایجاد ناهماهنگی مشترک با آوردن چنین قانونی متهم کرده است.

“ازدواج های بین مذهبی 2.6٪ از کل ازدواج های هند را تشکیل می دهد.”

– نظرسنجی ملی سلامت خانواده

مقامات وزارت رفاه اجتماعی اتحادیه در دهلی گفتند که این مرکز فقط یک طرح تشویقی برای ازدواج های بین کاستی (طرح دکتر آمبدکار برای ادغام اجتماعی) اجرا می کند و 50 درصد از کمک هزینه 2.5 لیتری روپیه را برای هر پرونده در اختیار دولت ها قرار می دهد. در سال 2018 ، در پارلمان ، این وزارتخانه گفته بود كه برنامه ای برای گسترش این طرح به ازدواج های بین مذهبی ندارد.

یک مقام گفت: “بالا و اوتاراکند اجرا آن طرح از بودجه خود را،”.

طبق نظرسنجی ملی سلامت خانواده در سال های 2015-16 ، ازدواج های بین مذهبی 2.6٪ از کل ازدواج های هند را تشکیل می دهد.