مجمع کارناتاکا اولین رئیس مسلمان خود را به دست آورد

هنگامی که کنگره MLA از Mangaluru UT Khader به طور رسمی برای این سمت در روز چهارشنبه انتخاب شود، مجمع کارناتاکا اولین رئیس خود را از جامعه مسلمان خواهد گرفت.

خادر، 54 ساله، چهار بار MLA از مانگالورو، یک نماینده کم حاشیه کنگره از کارناتاکا ساحلی است که سابقه کار به عنوان وزیر مسئول در امور بهداشت و توسعه شهری را دارد.

او روز سه‌شنبه نامزدی خود را برای این پست ثبت کرد و انتخاب او تنها یک امر رسمی است زیرا حزب حاکم 135 عضو در مجمع 224 عضوی دارد. این حزب همچنین پست نایب رئیسی را به دست خواهد آورد.

RS Surjewala دبیر کل AICC به خادر تبریک گفت. او در توییتی نوشت: “او نه تنها جوانترین رئیس مجلس، بلکه اولین رئیس مجلس داکشینا کانادا خواهد بود. دانش قوی او در مورد قانون، تجربه طولانی و ظرفیت کارکرد ماهرانه، راه طولانی در غنی سازی ویدانا سودای کارناتاکا خواهد داشت.”

او یکی از 9 نماینده مسلمان MLA است که از کنگره که 15 نامزد معرفی کرده بود، برنده شد. در حالی که BJP هیچ یک از جامعه را معرفی نکرد، کسانی که از JDS به میدان رفتند در نظرسنجی مجمع شکست خوردند.

خادر در کالج حقوقی SDM در دانشگاه مانگالور حقوق خوانده است. او اولین انتخابات خود را در سال 2007 از اولال در مانگالورو برد. در رژیم سیددارامایا در سال 2013، او ابتدا به عنوان وزیر بهداشت و سپس به عنوان وزیر غذا و تجهیزات عمرانی خدمت کرد. او سبد مسکن و توسعه شهری را در دولت ائتلافی کنگره-JDS کوتاه مدت در سال 2018 داشت.

در نظرسنجی اخیر مجلس، خادر در برابر ساتیش کومپالا از BJP با اختلاف 22790 رای، کرسی خود را حفظ کرد. در سال 2018، او به عنوان تنها کاندیدای کنگره برنده انتخابات از میان 13 کرسی مجلس در ناحیه تقسیم نشده داکشینا کانادا ظاهر شد. BJP بقیه را جمع آوری کرد. مانگالورو یکی از 19 حوزه انتخابیه در منطقه ساحلی کارناتاکا است – منطقه ای که کنگره با وجود کسب اکثریت قاطع 135 کرسی در ایالت، در آن عملکرد ضعیفی داشت. از 19 کرسی، کنگره 6 کرسی و BJP 12 کرسی را به دست آورد.