متا ممکن است به محتوای خبری فیس بوک و اینستاگرام در کانادا پایان دهد

نیویورک: متا پلتفرمز اعلام کرد اگر قانونگذاران قانونی را تصویب کنند که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را مجبور به پرداخت پولی به ناشران رسانه برای نمایش آثارشان کنند، به محتوای خبری در فیس‌بوک و اینستاگرام در کانادا پایان می‌دهد.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «ما تصمیم سختی گرفته‌ایم که اگر این قانون معیوب تصویب شود، باید به دسترسی به محتوای خبری در فیس‌بوک و اینستاگرام در کانادا پایان دهیم.»

کلگ قانون پیشنهادی خبر آنلاین کانادا را “عملاً ناقص” توصیف کرد و گفت که کانادا به “اولین دموکراسی تبدیل خواهد شد که برای پیوندهای رایگان به هنجارهای جهانی قیمت گذاری می کند.”

معاون سابق نخست وزیر بریتانیا قرار بود روز دوشنبه در کمیته مجلس عوام کانادا در مورد این لایحه صحبت کند. اما او پس از تغییر عنوان جلسه به «استفاده کنونی و مداوم غول‌های فناوری از تاکتیک‌های ارعاب و براندازی برای فرار از مقررات در کانادا و سراسر جهان» لغو کرد. قانون کانادا، معروف به بیل C-18، برای ایجاد یک سیستم «تسهیم عادلانه درآمد» بین پلتفرم‌های دیجیتال و رسانه‌های خبری و فراهم کردن چانه‌زنی جمعی توسط رسانه‌ها در مذاکره با شرکت‌هایی مانند متا پیشنهاد شد.

در معرفی این قانون در سال گذشته، پابلو رودریگز، وزیر میراث فرهنگی، گفت که او به دنبال رفع «عدم تعادل بازار» است زیرا تعداد فزاینده‌ای از کانادایی‌ها برای دریافت اخبار به پلتفرم‌های دیجیتال روی می‌آورند. مطمئناً کانادا اولین کشوری نیست که متا در مورد احتمال حذف محتوای خود هشدار داده است. این شرکت سال گذشته گفته بود که فیس بوک و اینستاگرام را به دلیل قوانین داده اتحادیه اروپا به طور کلی از اروپا حذف خواهد کرد.

توصیه شدهداستان برای شما