ما به پلیس اخلاقی پایان خواهیم داد: کارناتاکا CM

سیددارامایا، رئیس کارناتاکا، روز جمعه قول داد که به پلیس اخلاقی در ایالت پایان دهد و از مقامات پلیس خواست تا ضمن حفظ قانون و نظم، اطمینان حاصل کنند که بین مذاهب تبعیض وجود ندارد. او در اولین دیدار خود با مقامات ارشد پلیس پس از روی کار آمدن دولت کنگره، به مقامات نگران هشدار داد که در صورت بدتر شدن وضعیت نظم و قانون، مسئول خواهند بود و به آنها دستور داد تا از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی علیه این هماهنگی‌های مخرب اقدام جدی انجام دهند.

ما از پلیس خواسته‌ایم که مردم دوستانه باشد، آنها باید با افرادی که برای ثبت شکایت می‌آیند مودب باشند. نه تنها بازرس پلیس، بلکه DCPها نیز مسئول جنایات و اعمال غیرقانونی مانند — دزدی، چماق، تهدید مواد مخدر – خواهند بود. سیدارمایه گفت: در هر یک از محدوده های کلانتری آنها اقدام خواهد شد.

وی خطاب به خبرنگاران در اینجا گفت: در زمان برقراری نظم و قانون نباید بین مذاهب تبعیض وجود داشته باشد و همه باید یکسان دیده شوند و باید یکسان از آنها حمایت شود.

وی افزود: «اینجا هیچ پلیس اخلاقی وجود ندارد، ما به این موضوع پایان خواهیم داد…».

معاون وزیر DK Shivakumar که در این جلسه نیز حضور داشت، به چند مورد در رژیم قبلی BJP اشاره کرد و گفت که دولت جدید اجازه “زعفرانی کردن” اداره پلیس را نخواهد داد.

سیددارامایه گفت: “مردم با انتظار تغییر، دولت جدیدی را انتخاب کرده اند. مسئولان باید برای پاسخگویی به مشکلات آنها تلاش کنند.”

وی همچنین با انتشار پست‌های تحریک‌آمیز و تحریک‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی به مسئولان دستور داد تا با عوامل برهم زننده جامعه برخورد قانونی کنند. دفتر وی در بیانیه‌ای به نقل از وی اعلام کرد که CM جلسه جداگانه‌ای برای بحث در مورد ازدحام ترافیک در بنگالورو برگزار خواهد کرد.

سیددارمعیا گفت که باید از اعتیاد به مواد مخدر جلوگیری کرد و از تیم های گشت “هیسالا” خواست تا همیشه برای بررسی جرایم هوشیار باشند.

وی با هدایت افسران ارشد به بازدید و بازرسی از کلانتری ها، گفت: مردمی که با مشکلاتی به کلانتری مراجعه می کنند باید با مودبانه برخورد شود و مانند مجرمان به آنها نگاه نشود.

سیدارمایه همچنین به مقامات پلیس گفت که باید اقدامات بی رحمانه ای برای کنترل فعالیت های غیرقانونی در محدوده ایستگاه پلیس انجام دهند.

او گفت: «دولت ما حشره‌گرایی، فعالیت‌های غیرقانونی باشگاه‌ها، مافیای مواد مخدر را تحمل نمی‌کند.

وزیران KJ George، KH Muniyappa، BZ Zameer Ahmed Khan، MB Patil، Satish Jarkiholi و مقامات ارشد نیز در این نشست حضور داشتند.

شیواکومار در حالی که مسئولین را در مورد برخی از حوادث در دوره قبلی دولت BJP مورد تکلیف قرار داد، پرسید: “آیا قصد دارید اداره پلیس را زعفرانی کنید؟” وی گفت در دولت کنونی این اجازه داده نمی شود.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در برخی مواقع در مانگالورو، ویجایاپورا و باگالکوته در دوران رژیم قبلی برجام رخ داده است، پلیس با شال یا لباس زعفرانی پوشیده است، گفت: “ما اجازه زعفرانی کردن اداره پلیس تحت حکومت خود را نخواهیم داد.”

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر دخالت یک مقام اضافی مدیر کل پلیس در کلاهبرداری استخدام بازرس فرعی پلیس، گفت: به وضعیت بد این اداره نگاه کنید.

شیواکومار همچنین پلیس را به “آزار و اذیت” رهبر کنگره و وزیر فعلی پریانک خارگ که این کلاهبرداری را با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی مطرح کرد، متهم کرد.

او با متهم کردن پلیس به تشکیل پرونده های دروغین علیه رهبران و کارگران کنگره، از جمله سیدارمایا و او، در دوران حکومت BJP، گفت: “ما کینه ای نداریم. ما به آن اعتقاد نداریم. شما تغییر کنید، قدیمی را رها کنید. یک کار جدید را شروع کنید. کار.”