ماه سیاه می 2023: ماه سیاه در می 2023: در اینجا همه چیزهایی است که ممکن است نیاز داشته باشید بدانید

اصطلاح “ماه سیاه” فاقد رسمیت رسمی در زمینه نجوم است، اما دارای دو تعریف متداول است. طبق زمان و تاریخ، اولین تعریف به وقوع دومین ماه جدید در یک ماه تقویمی اشاره دارد. تعریف دوم شامل وقوع سومین ماه جدید در فصلی است که شامل چهار ماه جدید است.

بر خلاف ماه کامل که سمت رو به زمین ماه را به طور کامل با نور خورشید روشن می کند، ماه جدید فازی را نشان می دهد که سمت رو به زمین ماه کاملاً سایه است. متأسفانه، این بدان معنی است که ماه سیاه عمدتاً نامرئی خواهد بود، زیرا روشنایی قابل توجهی ندارد.

ماه سیاه 2023: چه زمانی است؟

ماه سیاه در سال 2023 در 19 می رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است که زمین حتی قمرهای سیاه زیادی را در سال 2021 ثبت نکرده است زیرا این اتفاق نسبتاً نادری است. طبق تعریف فصلی این واژه، ماه سیاه امسال در 19 می 2023 اتفاق می افتد. از سوی دیگر، وقوع بعدی ماه سیاه بر اساس تعریف دومین ماه جدید در یک ماه تقویمی است. ، قرار است در 30 دسامبر 2024 اتفاق بیفتد.

با توجه به هم ترازی نزدیک بین تقویم قمری و سال تقویم زمین، مرسوم است که هر ماه یک ماه کامل و یک ماه نو مشاهده می شود. پدیده ای به نام “ماه آبی” زمانی رخ می دهد که دو ماه کامل در یک ماه تقویمی وجود داشته باشد. برعکس، ماه سیاه همتای ماه آبی است که نشان دهنده وقوع دومین ماه جدید در عرض یک ماه است. با توجه به زمان و تاریخ، این قمرهای سیاه تقریباً هر 29 ماه یکبار اتفاق می‌افتند و متداول‌ترین نوع ماه سیاه هستند.

از طرف دیگر، تعریف دوم از ماه سیاه به ماه کامل اضافی در یک فصل اشاره دارد. از آنجایی که فصول زمین به طور کلی حدود سه ماه طول می کشد، آنها معمولا از سه ماه جدید تشکیل شده اند. با این حال، زمانی که یک فصل چهار ماه جدید را در بر می گیرد، سومین ماه جدید ماه سیاه نامیده می شود. طبق زمان و تاریخ، این قمرهای سیاه فصلی تقریباً هر 33 ماه یکبار اتفاق می‌افتند.

سوالات متداول:

  1. ماه سیاه در سال 2023 چه زمانی است؟
    19 مه 2023
  2. ماه سیاه بعدی پس از سال 2023 چه زمانی خواهد بود؟
    30 دسامبر 2024.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.