ماهاراشترا: زنی روزانه 18 کیلومتر برای حضور در نوزادان قبیله ای و انتظار مادران قایق می کند

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 15 نوامبر سال 2020)

ناشیک: سوار شدن در رودخانه قدرتمند نارمادا قطعاً برای افراد ضعیف نیست. اما Relu Vasave 27 ساله ، یک کارگر آنگواندی ، در طول زندگی خود شاهد رودخانه رودخانه در کنار روستای خود است. بنابراین وقتی ترس از ویروس کرونا باعث شد تا گروهی از عشایر نگذارند برای غذا و معاینه پزشکی با قایق با او به آنگانوادی بروند ، تصمیم گرفت نزد آنها برود.

با دسترسی ضعیف در جاده ها ، تنها راه رسیدن به روستاها با قایق است و یک سفر برگشت 18 کیلومتر است. اما این امر مانع Relu نشد. این زن خوش طعم برای سفر به دهکده ها ، الیگات و دادار ، یک قایق کوچک را از یک ماهیگیر محلی قرض گرفت تا 25 کودک تازه متولد شده و سوished تغذیه شده و هفت زن باردار از تغذیه مناسب غافل نشوند. از آوریل ، او پنج روز در هفته برای بررسی وضعیت عشایر با قایق می رفت.

relu 2

آنگانوادی محل کار Relu در روستای قبیله ای دورافتاده Chimalkhadi در منطقه Nandurbar از Maharashtra واقع شده است.

کار Relu این است که مراقب سلامتی و رشد نوزادان ، کودکان زیر شش سال و زنان باردار باشد. او وزن آنها را بررسی می کند و مکمل های غذایی ارائه شده توسط دولت را به آنها تحویل می دهد.

پس از اعلام قفل در سراسر کشور در ماه مارس ، قبایل عشایر از دو دهکده در آن سوی آبهای پشت نارمادا آمدن به آنگانوادی را متوقف کردند. رولو گفت
TOI، “معمولاً کودکان و زنان باردار برای جمع آوری غذا با خانواده خود از طریق قایق از مرکز ما دیدن می کنند. اما آنها از ترس ویروس بازدید خود را متوقف کرده اند. ”

برخلاف شوهرش رامش ، Relu از کودکی در شنا و قایقرانی مهارت دارد. مادر دو فرزند خردسال ، وی شش ماه است که به طور منظم به این روستاها سر می زند و در ماه ژوئیه زمانی که نارمادا موج می زد ، ممنوع است.

کار Relu زود شروع می شود. او ساعت 7.30 صبح به آنگانوادی می رسد و تا ظهر در آنجا کار می کند. یک ساعت بعد از ناهار ، او با قایق خود به سمت دهکده ها حرکت می کند و فقط دیر وقت شب برمی گردد. در بیشتر مواقع ، او با مکمل های غذایی و تجهیزات توزین کودک به تنهایی می رود. در برخی مواقع ، سانگیتای خویشاوند وی که در آگانوادی نیز کار می کند ، وی را همراهی می کند. پس از سوار شدن با قایق ، Relu برای رسیدن به دهکده ها باید از کوه تپه ای عبور کند.

“هر روز قایقرانی آسان نیست. دستانم درد می کنند تا عصر که به خانه برمی گردم. اما این من را نگران نمی کند. بسیار مهم است که نوزادان و مادران باردار غذای مقوی بخورند. من تا این که همه چیز در جبهه کوید بهبود یابد ، از این دهکده ها بازدید خواهم کرد. ”

عشایر غرق در ایثار و فداکاری Relu می شوند. شیورام وازاوه ، خانه اش در الیگات رلو برای بررسی برادرزاده سه ساله اش گومتا به ملاقات وی می رود ، گفت: “او ما را در مراقبت از کودک راهنمایی می کند و هر بار که به اینجا می رود از ما در مورد سلامتی او س questionsال می کند. ما برای رفاه کودک به او وابسته هستیم. ”

اخباری در مورد تلاشهای خارق العاده Relu اخیراً به دفتر وزیر ارشد Uddhav Thackeray رسیده است. به زودی ، دفتر مدیر اجرایی اضافی parishad zilla zilla Nandurbar ، Shekhar Raundal ، به روستای خود سفر کرد و ستایش CM را برای او منتقل کرد.