مانیپور مقررات منع آمد و شد را در چورچاندپور برای چند ساعت کاهش داد تا به مردم اجازه دهد اقلام ضروری را خریداری کنند

بر اساس یک اطلاعیه، منع رفت و آمد کامل که رفت و آمد افراد به خارج از خانه هایشان را ممنوع می کرد، صبح یکشنبه در منطقه چورچاندپور مانیپور آسیب دیده به مدت سه ساعت کاهش می یابد تا مردم بتوانند اقلام ضروری مانند دارو و مواد غذایی را خریداری کنند. منع آمد و شد اعمال شده بر اساس بند 144 CrPC از ساعت 7 صبح تا 10 صبح کاهش می یابد.

شنبه هم به مدت دو ساعت از ساعت 15 تا 5 بعد از ظهر آرام بود.

وزیر ارشد: “با بهبود وضعیت نظم و قانون در منطقه چورچندپور و پس از گفتگو بین دولت ایالتی و ذینفعان مختلف، خوشحالم که به اشتراک بگذارم که مقررات منع آمد و شد تا حدی کاهش خواهد یافت طبق جزئیات به اشتراک گذاشته شده در زیر (sic)” N Biren Singh شنبه شب توییت کرد و یک کپی از این اعلان را به اشتراک گذاشت.

منع آمد و شد در 3 مه پس از درگیری های خشونت آمیز بین قبایل و اعضای اکثریت جامعه میتی اعمال شد که تاکنون هزاران نفر را آواره کرده و حداقل 54 نفر را کشته است.

در اطلاعیه صادر شده توسط شارث چاندرا آروجو، قاضی منطقه چورچاندپور، آمده است: “تسکین های بعدی باید بر اساس ارزیابی وضعیت نظم و قانون حاکم بررسی و اطلاع رسانی شود.”

این درگیری ها پس از آن آغاز شد که “راهپیمایی همبستگی قبیله ای” در ده منطقه تپه ایالت در اعتراض به درخواست جامعه میتی برای وضعیت قبیله برنامه ریزی شده (ST) برگزار شد.

میتی ها حدود 53 درصد از جمعیت مانیپور را تشکیل می دهند و بیشتر در دره ایمفال زندگی می کنند. قبایل – Nagas و Kukis – 40 درصد دیگر جمعیت را تشکیل می دهند و بیشتر در نواحی تپه ای زندگی می کنند.