ماسک: ایلان ماسک می‌گوید که مدیرعامل جدید توییتر را پیدا کرده است که قرار است نقش CTO را بر عهده بگیرد

ایلان ماسک روز پنجشنبه گفت که مدیر اجرایی جدیدی برای توییتر پیدا کرده است، اما نام این فرد را نبرد، در حالی که وال استریت ژورنال گزارش داد که لیندا یاکارینو، مدیر Comcast NBCUniversal در حال مذاکره برای این شغل بوده است.

ماسک در توییتی نوشت: “با هیجان اعلام می کنم که یک مدیر عامل جدید برای X/Twitter استخدام کرده ام. او تا 6 هفته دیگر شروع به کار خواهد کرد.”

ماسک گفت که طی چند هفته آینده به سمت مدیر ارشد فناوری پلتفرم رسانه اجتماعی تغییر خواهد کرد.

ماسک که پس از تکمیل خرید 44 میلیارد دلاری خود از این شرکت در ماه اکتبر به عنوان مدیر عامل توییتر برگزیده شد، در ماه دسامبر گفت که به محض یافتن “کسی به اندازه کافی احمق که بتواند این شغل را بپذیرد” از سمت مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد. او گفت که سپس تیم های نرم افزاری و سرورهای توییتر را اجرا خواهد کرد.

WSJ به نقل از افراد آشنا با این وضعیت گفت که یاکارینو در حال مذاکره برای پست برتر است.

به گفته یکی از مدیران سیلیکون ولی و یکی از مدیران سابق هالیوود که نخواستند نامش فاش شود، رویترز پس از توئیت ماسک گزارش داد که یاکارینو می تواند گزینه او برای رهبری توییتر باشد.

یاکارینو، مدیر ارشد فروش تبلیغات در NBCUniversal، ماه گذشته در یک کنفرانس تبلیغاتی در میامی با ماسک مصاحبه کرد. یاکارینو به تماس هایی که به دنبال اظهار نظر بودند پاسخ نداد. هنگامی که از NBCUniversal خواسته شد نظر بدهد، سخنگوی NBCUniversal با اشاره به ارائه ای که NBCUniversal برای تبلیغ کنندگان در نیویورک در روز دوشنبه برگزار می کند، گفت: “لیندا در حال تمرین پشت سر هم برای Upfront است.”

پس از اینکه Comcast ماه گذشته گفت که جف شل، مدیر عامل NBCUniversal، پس از اذعان به رابطه نامناسب با یک زن در شرکت، پس از شکایتی که باعث تحقیقات شد، از این شرکت جدا شد، خروج یاکارینو ضربه بزرگ دیگری به شرکت خواهد بود.

ماسک قبلاً نامی از نامزدهای احتمالی معرفی نکرده بود. گمانه زنی ها در روز پنجشنبه در میان صاحبان فناوری و رسانه و Blind، یک برنامه پیام رسانی ناشناس برای کارمندان فناوری، شایع بود.

به گفته یکی از کارکنان، ماریسا مایر، مدیر عامل سابق یاهو، در گفتگوهای روز پنجشنبه بین کارمندان توییتر پیشنهاد شد.

به گفته یکی از کارمندان سابق که نظرات را مشاهده کرده، سوزان وویچیکی، مدیرعامل سابق یوتیوب و شیوون زیلیس، یکی از مدیران ارشد استارت‌آپ تراشه‌های مغزی ماسک، شیوون زیلیس، نیز از جمله نام‌هایی بودند که در Blind مورد بحث قرار گرفتند.

به گفته جیسون بنوویتز، مدیر ارشد پورتفولیوی در CI Roosevelt، می‌توان از مدیران زن برتر سایر شرکت‌های ماسک، مانند گوین شاتول، رئیس اسپیس ایکس و رابین دنهولم، رئیس شرکت تسلا نیز نام برد.

“لنگر شل شده است”

ماسک که مورد انتقاد سرمایه‌گذاران شرکت خودروهای الکتریکی تسلا قرار گرفته است زیرا توجه‌اش به توییتر منحرف شده است، گفت که به سمت ریاست اجرایی توییتر همراه با نقش CTO، نظارت بر محصول، نرم‌افزار و سیستم‌عامل‌ها تغییر خواهد کرد.

پست ماسک در مورد مدیر عامل جدید توییتر حدود 15 دقیقه قبل از بسته شدن وال استریت در روز پنجشنبه منتشر شد و سهام تسلا 2 درصد افزایش یافت. سهام در معاملات پس از ساعت کاری 1.6 درصد افزایش یافت.

کریگ ایروین، تحلیلگر Roth MKM گفت: “لنگر قایق به نام توییتر از قوزک پای ماسک شل شده است. اکنون او می تواند زمان بیشتری را صرف ایجاد ارزش در تسلا کند.”

ماسک مدت هاست که گفته است قصد دارد یک رهبر جدید برای توییتر پیدا کند.

در نظرسنجی توییتری که توسط ماسک در دسامبر آغاز شد، 57.5 درصد از کاربران به او رای دادند تا از سمت مدیرعاملی پلتفرم رسانه اجتماعی کناره گیری کند.

دو هفته اول این میلیاردر به عنوان مالک توییتر در ماه اکتبر با تغییرات سریع همراه بود. او به سرعت مدیر عامل قبلی توییتر، پاراگ آگراوال، و دیگر رهبران ارشد را برکنار کرد و سپس نیمی از کارکنانش را در نوامبر اخراج کرد.

ماسک که خود را “مطلق خواه آزادی بیان” معرفی می کند، گفته است که مدیریت توییتر را به دست گرفته تا از تبدیل شدن این پلتفرم به اتاق پژواک نفرت و تفرقه جلوگیری کند.

او همچنین گفت که ربات‌های اسپم را در این پلتفرم شکست خواهد داد.

او ماه گذشته گفت که توییتر «تقریباً در حال شکست است».