لاهور بار دیگر در صدر لیست آلوده ترین شهرهای جهان قرار دارد

لاهور: لاهور ، پایتخت فرهنگی پاکستان ، بار دیگر در فهرست آلوده ترین شهرهای جهان قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات آلودگی هوا که شاخص کیفیت هوا در ایالات متحده روز دوشنبه منتشر کرد ، “لاهور آلوده ترین شهر جهان را رتبه بندی می کند”.

طبق این شاخص ، لاهور رتبه بندی ریزگردها (PM) را 423 گزارش کرد. سرمایه مالی پاکستان کراچی در 7 رتبه AQI قرار دارد. دهلی نو با نخست وزیری 229 در جایگاه دوم قرار گرفت ، در حالی که کاتماندو پایتخت نپال با 178 نخست وزیر سومین شهر بدترین کشور بود.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده کیفیت هوا را در صورتی که AQI زیر 50 باشد رضایت بخش می داند. AQI لاهور در محدوده 301 و بالاتر قرار گرفت ، که به عنوان “خطرناک” طبقه بندی شده است.

به گفته کارشناسان محیط زیست و گزارش قبلی سازمان غذا و کشاورزی ، علت مه دود مه آلودگی چندین ساله است که بیشتر توسط بخش حمل و نقل و صنایع ایجاد می شود و فقط سوزاندن محصول نیست. آلودگی فرامرزی نیز دلیل اصلی نیست زیرا دپارتمان مت تأیید کرده است که پنجاب در طول زمستان موج غربی را تجربه می کند.

از 162 کوره آجرپزی که هنوز با استفاده از فناوری قدیمی کار می کنند ، اخیراً حدود 80 مورد به زیگزاگ تبدیل شده اند ، در حالی که کار روی بقیه انجام شده است. از 80 کوره زیگزاگ ، 30 مورد به تازگی ساخته شده و مابقی تبدیل شده اند.

کوره های آجرپزی در تاریخ 7 نوامبر تا 31 دسامبر خاموش شدند. حتی وقتی دولت ادعا می کند که کوره ها را سرکوب می کند ، تعدادی از آنها هنوز کار می کردند ، حتی برخی از آنها یک شبه.