قوانین مزرعه: رهبران کشاورز می گویند: دولت در مورد اصلاحیه صحبت کرده است ، ما خواهان لغو قوانین مزرعه هستیم

دهلی نو: رهبران کشاورزان روز پنجشنبه در حالی که به درخواست خود برای لغو قوانین فشار می آوردند ، دولت در مورد برخی اصلاحات در قوانین مزرعه صحبت کرده است.

دور چهارم مذاکرات که روز پنجشنبه برگزار شد “برخی نکات” را مشخص کرد و دور بعدی گفتگوها روز شنبه برگزار خواهد شد.

راكش تيكايت ، سخنگوي اتحاديه بهاراتيا كيسان (BKU) گفت كه دولت در مورد حداقل قيمت حمايت (MSP) اطمينان داده است.

تیكایت گفت: “دولت درمورد MSP نشانه هایی ارائه داده است. به نظر می رسد موضع آنها درمورد MSP خوب خواهد بود. گفتگوها كمی پیشرفت كرده است.”

وی افزود: “این مسئله در مورد بازگشت كامل قوانین است. دولت می خواهد درباره MSP و اصلاحیه اعمال صحبت كند.”

عضو کمیته آزاد کیسان سنگرش ، هارجیندر سینگ تندا گفت که این گفتگوها پیشرفت کمی داشته است.

تندا گفت: “اوایل به نظر می رسید كه جلسه امروز هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. اما در نیمه دوم ، به نظر می رسید كه فشار تحریك كشاورزان بر دولت وجود دارد. گفتگوها در جو مساعدی انجام شد.”

“ما امیدوار هستیم. قوانین اشتباه است. در جلسه بعدی ، ما دولت را تحت فشار قرار خواهیم داد. آنها باید بگویند که قوانین را پس می گیرند. به نظر من ، فردا فردا در جلسه نهایی خواهد شد ،” او اضافه کرد.

بالدو سینگ سیرسا رهبر کشاورز گفت که آنها “تمام اشکالات” قوانین پیش از دولت را ذکر کرده اند.

وی گفت: “آنها مجبور شدند اعتراف كنند كه اشکالاتی وجود دارد و اصلاحاتی را انجام خواهند داد. ما گفتیم كه ما اصلاحات را نمی خواهیم اما لغو قوانین را می خواهیم. ما و قانون نیز باید برای MSP ایجاد شود.”

وزیر کشاورزی اتحادیه نارندرا سینگ تومار پس از گفتگوها به کشاورزان اطمینان داد که MSP لمس نخواهد شد ، دولت به پیشنهادات آنها برای برابری بین مندی ها تحت قانون APMC و کسانی که در خارج هستند و اختلافات بر اساس قوانین جدید مزرعه در دادگاه ها رسیدگی کرد.

وی گفت که دولت همچنین در مورد تقاضای ثبت نام بازرگانان بحث خواهد کرد.

تومار گفت که دولت هیچ منشی ندارد و در حال بحث در مورد موضوعات مطرح شده توسط کشاورزان با دید باز است.

وزیر گفت که دولت در مورد نکاتی که روز جمعه در جلسه مطرح شد بحث خواهد کرد و امیدوار است که وقتی دور بعدی گفتگوها در روز شنبه برگزار شود ، مذاکرات به سمت نهایی شدن پیش روند.