قوانین روشن، دامنه تفسیر قضایی را محدود می کند: آمیت شاه

آمیت شاه وزیر کشور گفته است که مناطق خاکستری باقی مانده در طول تدوین یک لایحه، دامنه تفسیرهای قضایی را افزایش می دهد، در حالی که یک قانون ساده و روشن چنین احتمالاتی را کاهش می دهد. شاه روز دوشنبه در افتتاحیه یک برنامه آموزشی در مورد تهیه پیش نویس قانون در دهلی نو گفت که در صورتی که پیش نویس ساده و واضح باشد، نیازی به تفسیر قانون از سوی دادگاه نیست. شاه گفت که این امر آموزش مردم را در مورد قانون نیز با کمترین احتمال خطا توسط مجریان آسان تر می کند.

“قانون منعکس کننده اراده سیاسی هیئت دولت یا مجلس است. یک قانون اگر ساده و روشن باشد بلامنازع می شود. باید به گونه ای تنظیم شود که دادگاه نیازی به توضیح نداشته باشد. وقتی نیازی به هیچ دادگاهی نباشد.” برای هر قانونی توضیحی بدهید، این برای شما مدال است.

مجلس “قوی ترین ارگان” دولت است و قوت آن قانون است. “در تبدیل خواست مجلس و مردم به قانون، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود، مانند قانون اساسی، آداب و رسوم، فرهنگ، میراث تاریخی، ساختار حکومت، جامعه، توسعه اجتماعی-اقتصادی کشور و معاهدات بین المللی. شاه گفت: طراحی یک علم یا هنر نیست، بلکه مهارتی است که باید با روحیه استفاده شود.

مهارت تهیه پیش نویس کسانی که در جناح قانونگذاری پارلمان و مجالس ایالتی کار می کنند باید بهبود یابد زیرا جهان به سرعت در حال تغییر است. وی با قدردانی از مسئولین مجلس برای برگزاری جلسه آموزشی، ظرفیت سازی را ضروری و یک روند مستمر دانست.