قلعه های تاریخی گوالیور ، اورچا در مادیا پرادش در فهرست شهرهای میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است

براساس دولت ایالت ، شهرهای قلعه ای تاریخی گوالیور و اورچا در مادیا پرادش در برنامه شهر منظره شهری خود در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند. یک مقام اداره روابط عمومی دولت روز دوشنبه گفت: کارشناسان گردشگری این شمول را به عنوان یک دستاورد بزرگ برای این کشور عنوان کرده اند.

سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ، آژانس سازمان ملل متحد ، با همکاری بین المللی در آموزش ، علوم و فرهنگ ، ارتقا promoting صلح و امنیت جهانی را هدف قرار می دهد.

این مقام گفت: “پس از قرار گرفتن در فهرست شهر میراث ، چهره گوالیور و اورچا کاملاً تغییر خواهد کرد و یونسکو به همراه اداره گردشگری ایالت یک طرح جامع برای زیباسازی دو مکان خواهند ساخت”.

وی گفت که یک تیم یونسکو سال آینده به این ایالت سفر می کند و پس از نگاهی به ویژگی های میراث ، یک طرح جامع برای توسعه و حفاظت از آنها تهیه می کند.

این مقام مسئول گفت: “این پروژه به عنوان یك نمونه برای جنوب آسیا اثبات خواهد شد. بر اساس این طرح ، یونسكو بهترین اقدامات و منابع را برای توسعه این اماكن تحت توصیه های منظر منظر شهری ارائه می دهد.

گوالیور در قرن نهم تأسیس شد و تحت حکومت گورجار پراتیار راجوانش ، تومار ، باگل کاچواو و اسکیندیا اداره می شد. یادگاری به جا مانده از آنها در بناهای یادبود ، قلعه ها و کاخ های منطقه به وفور یافت می شود.

گوالیور به خاطر کاخ ها و معابد خود از جمله معبد کاملاً تراشیده شده ساس باهو کا ماندیر معروف است. قلعه گوالیور یک فلات ماسه سنگ مشرف به شهر را اشغال کرده و از طریق یک جاده پر پیچ و خم که با مجسمه های مقدس جین پوشانده شده است ، قابل دسترسی است. در داخل قلعه ها دیوارهای بلند قصر قرن 15 گوجاری محل ، هم اکنون یک موزه باستان شناسی ، قرار دارد.

اورچا به دلیل معابد و کاخ هایش محبوب است و در قرن شانزدهم پایتخت پادشاهی بوندلا بود. این مقام گفت که از نقاط معروف این شهر می توان به راج محل ، جهانگیر محل ، معبد Ramraja ، Rai Praveen Mahal و Laxminarayan Mandir اشاره کرد.

این مقام مسئول گفت ، پس از قرار گرفتن در فهرست شهر میراث جهانی ، عملیات شیمیایی نقاط تاریخی مانند کاخ منسینگ ، گوجری محل و معبد صحستراباهو انجام می شود تا هنر حک شده بر روی آنها بیشتر دیده شود. وی گفت كه طبق سنت های هند ، برای اینكه از گردشگران استقبال كنند ، محافظانی در این اماكن اعزام می شوند.