قانون کار ممکن است منجر به حقوق اضافه کار برای کارمندان مدیریت یقه سفید شود

افراد حرفه ای که ساعات اضافی را در محل کار خود می گذرانند ممکن است مواردی برای تشویق در قوانین کار جدید داشته باشند زیرا قانون جدید ، اگر به طور کامل اجرا شود ، دامنه حقوق اضافه کار را گسترش می دهد و شامل همه کارکنان از جمله کارکنان مدیریت می شود.

نه تنها این ، خسارت برای اضافه کار باید حداقل دو برابر حقوق منظم کارکنان باشد ، همانطور که در قانون دستمزد ، 2019 آمده است.

در حال حاضر ، چندین قانون وجود دارد که آستانه های متنوعی را ارائه می دهد و تعاریف مختلفی از “دستمزد” را برای کاربرد حقوق اضافه کار ارائه می دهد ، که همه تحت کدهای جدید ساده می شوند.

ریشی آگراوال ، مدیر اجرایی آوانتیس رگتک ، زیرمجموعه شرکت کارکنان TeamLease ، گفت: “کارگران یقه سفید تاکنون در زمینه پرداخت دستمزد اضافه کاری نبوده اند و دولت در تلاش است با این کدها آن را اصلاح کند.”

کدها هنوز اجرا نمی شوند.

کارشناسان گفتند ، اگرچه ممکن است پیشرفت خوبی برای بسیاری از کارمندان باشد ، اما برای شرکت ها این به معنای افزایش هزینه ها و بار انطباق است.

به عنوان مثال ، شرکت ها باید چارچوب های جدیدی ارائه دهند که از طریق آنها چنین اضافه کاری کنترل می شود. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که هیچ کارمندی بیش از تعداد آستانه ساعات اضافه کار در یک روز ، هفته یا سه ماهه را که در کد کار اعلام شده وارد نمی کند.

Lohit Bhatia ، رئیس ، مدیریت نیروی کار ، در Quess Corp ، بزرگترین شرکت کارکنان هند ، گفت: این تمرین در سناریوی فعلی که اکثر کارمندان یقه سفید از راه دور کار می کنند ، پیچیده تر می شود. وی گفت ، ردیابی ساعات کار در بخشهایی مانند مشاوره ، زمانی که کارمندان ساعتهای طولانی در حین انجام کارهای خارج از سایت کار می کنند ، چالش برانگیز می شود.

Agrawal از آوانتیس رگتک گفت ، “پیامدهای جدی این تغییر وجود خواهد داشت ، به ویژه در پویایی محیط کار در صنعت IT و ITeS که 4-5 میلیون کارمند یقه سفید در هند استخدام می کند. در حال حاضر ، کارفرمایان کاری ندارند که معاشرت در محل کار داشته باشند زیرا هیچ پیامد مالی ندارد. اگر تغییر پیشنهادی اعمال شود ، کارفرمایان خواستار بهره وری بیشتر در ساعات کاری منظم می شوند. ”

با این حال ، کارمندان ممکن است هنوز تشویق نکنند زیرا مرکز هنوز قوانین مبتنی بر این کدها را مطلع نمی کند. کارشناسان گفتند: دولت ممکن است سقفی را برای حقوق تعیین کند که حقوق اضافه کار در آن قابل اجرا باشد.

برخی حتی کد را متفاوت تفسیر می کنند.

“همه کارمندان تحت پوشش قرار نمی گیرند. فقط کسانی که حداقل نرخ دستمزد آنها تحت این کد ثابت شده است حق اضافه کار دارند. ” “این کارگران یقه سفید را شامل نمی شود.”

در بخش 14 قانون دستمزد ، 2019 ، چنین آمده است: “درصورتی که کارمندی که حداقل نرخ دستمزد وی طبق این قانون تعیین شده باشد … در هر روز بیش از تعداد ساعات تشکیل دهنده یک روز کاری عادی کار می کند ، کارفرما باید به او در ازای هر ساعت یا بخشی از ساعتی که بیش از حد کار کرده است ، به وی اضافه کنید ، با نرخ اضافه کاری که نباید کمتر از دو برابر نرخ عادی دستمزد باشد. ”

با این حال ، پوجا رامچاندانی ، شریک شرکت حقوقی Shardul Amarchand Mangaldas ، گفت که تعریف کارمند به اندازه کافی گسترده است که بتواند کارگران یقه سفید و کارمندان مدیریت را تحت پوشش قرار دهد.

وی گفت ، تعریف جدید “کارمند” گسترش یافته است و شامل همه متخصصانی است که برای انجام “کار ماهر ، نیمه ماهر یا غیر ماهر ، دستی ، عملیاتی ، نظارتی ، مدیریتی ، اداری ، فنی یا دفتری” استخدام شده اند.

رامچندانی گفت ، برخی از قوانین مانند مغازه ها و قانون تأسیس ، پرسنل مدیریتی را از پرداخت اضافه کار معاف می کنند ، بنابراین تعامل قانون دستمزد با این قوانین باید دیده شود. “به طور کلی ، در چنین شرایطی قانون سودمندتری حاکم خواهد بود.”

با این حال ، شرکت ها می توانند با جبران پرداخت اضافه کار در مقابل پاداش ها و اجزای متغیر پرداخت ، به طور بالقوه در اطراف کد کار کنند.

بهاتیا از کوئس گفت: “بخش منابع انسانی می تواند ضمن نوشتن برنامه ای برای جبران خسارت ، این کار را باطل کند مانند” هرگونه اضافه کاری که توسط شما انجام می شود ابتدا در برابر این مقدار پاداش و متغیر پرداختی که بدست آورده اید جبران می شود ” “شرکت ها همیشه می توانند این کار را انجام دهند.”

وی گفت ، حتی کارمندان با توجه به فرهنگ شایع در هند که ساعات طولانی کار به عنوان یک فضیلت تلقی می شود ، تمایل زیادی به ادعای اضافه کاری ندارند.

ایالات نیز پتانسیل کم کردن کد را دارند. کار یک موضوع همزمان است و دولت ها هنوز قوانین خود را در مورد این کدها ابلاغ نمی کنند. با این حال ، با نگاهی به سوابق گذشته ، هم باتیا و هم آگراوال احساس می کنند که ایالت ها ممکن است چندان با کدها درگیر نشوند و در هنگام وضع قوانین برای جلوگیری از جنجال سیاسی ، فقط از مرکز پیروی کنند.