قاضی محدودیت دونالد ترامپ در برنامه مهاجرت “رویاپرداز” را رد کرد

یک قاضی روز شنبه محدودیت های کاخ سفید در برنامه حمایت از 700000 به اصطلاح “رویاپرداز” ، مهاجران فاقد سند را که از کودکی به ایالات متحده آورده شده بودند ، رد کرد.

قاضی فدرال در نیویورک هنگام صدور قوانین جدید برای برنامه DACA در ماه ژوئیه ، چاد ولف ، وزیر امنیت داخلی ، رئیس جمهور دونالد ترامپ ، به طور قانونی در نقش خود خدمت نمی کند.

این حکم پس از آنکه دادگاه عالی ایالات متحده در ماه ژوئن لغو برنامه ترامپ را رد کرد ، پیروزی دیگری برای طرفداران برنامه دوران باراک اوباما است.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، که در نظرسنجی های 3 نوامبر ، ترامپ را شکست داد ، متعهد شده بود که با روی کار آمدن این برنامه ، برنامه خود را از 20 ژانویه بازگرداند.

ولف که توسط سنای آمریکا در نقش خود تأیید نشده است ، در پاسخ به رای دادگاه عالی محدودیت های جدیدی را در این برنامه اعمال کرد.

در تصمیم دادگاه روز شنبه گفته شد محدودیت های وی “DACA” یا “اقدام معوق برای ورود به دوران کودکی” را به حالت تعلیق درآورد ، در حالی که دولت ترامپ نحوه کار را بررسی کرد.

قوانین ولف گفت که برنامه های جدید پذیرفته نمی شوند و تمدیدها به جای دو سال به یک سال محدود می شوند.

در این حکم آمده است که آنها اکنون فاقد اعتبار هستند زیرا “دادگاه اعلام کرد که آقای ولف هنگام صدور آنها ، قانوناً به عنوان سرپرست وزارت امنیت داخلی بر اساس قانون امنیت داخلی کار نمی کرد”.

قاضی نیکلاس گارافیس گفت که ترتیب صحیح جانشینی برای انتصاب سرپرست وزارتخانه دنبال نشده است.

این اولین باری نبود که ولف قانونی بودن انتصاب خود را به عنوان سرپرست دبیر در سال 2019 زیر سوال می برد.

ترامپ با قول توقف تقریباً همه مهاجرت ها و اخراج بیش از 10 میلیون نفری که برای چندین دهه در این کشور زندگی می کردند ، بدون اسناد قانونی مهاجرت ، وارد دفتر شد.

دولت اوباما در سال 2012 تلاش کرد تا با حل سیاست DACA در دو سال تجدید پذیر ، از جمله اجازه کار ، از افرادی که به طور غیرقانونی از کودکی به ایالات متحده آورده شده اند و سپس در اینجا بزرگ می شوند ، محافظت کند.

DACA و برنامه DAPA متعاقب آن – اقدام معوق برای والدین آمریکایی ها و اقامت دائم قانونی – اقدامات اجرایی اوباما برای از بین بردن تهدید دائمی اخراج بیش از چهار میلیون مهاجر فاقد اسناد بود.

ترامپ درست پس از آمدن به دفتر ، DAPA را لغو کرد و سپس به دنبال DACA مستقر شد ، اما بلافاصله با یک سری جنگ های دادگاه بر سر آن روبرو شد.